Gå til innhold

Anbefaling av psu til ny pc.


Anbefalte innlegg

Hallo folkens.

 

Trenger anbefaling på psu til ny pc.

 

Oppsett:

 

(Dette har jeg)

 

HK : Abit an8 ultra

CPU : AMD Athlon 64 X2 4600+

MINNE : GeIL DDR400 Value Dual Channel 2 GB (gjenbruk fra nåværende pc)

HD : Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA (gjenbruk fra nåværende pc)

CD/DVD : Nec DVD-RW ND-3540A (gjenbruk fra nåværende pc)

 

(Skal kjøpe)

 

SKJERMKORT : Nvidia GeForce 7900 GT/GTX eller Nvidia GeForce 7950 GX2

STRØMFORSYNING: Her trenger jeg tips..

 

Jeg har en psu fra den nåværede pc, men er ikke sikker på om den kan brukes.. Enermax EG651P-VE, total 550w peak 650. Men den er vel 20pins.. står på et Abit ic7-max3, p4 3.0ghz @ 3.56ghz, Geil 2048mb, Gainward 6800gt, Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for innspill. Jeg leste foresten i manualen til hkèt at man kan bruke 20 pin psu, bare at da er de fire siste på hk-kontakten er ikke i bruk.

 

Jeg er uansett veeeldig kresen på viftestøy, så må være psu som er veeeldig stille om jeg må kjøpe (tenker da at jeg ikke går på gjenbruk av enermax`n)

 

Men noen formening om hvor mye minimum W på psu jeg må ha på ny-oppsettet?

Også hvordan er TT og Mist på støy?

 

Er det ellers noen som har erfaring med Nvidia GeForce 7950 GX2 på dette hkèt?

(Gjerne linker på nye psu) ;)

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Flotters, thx. Leste akkurat en test av hw om den 500w til mist nå, og den er veldig stabil på strømen sin og stille.

Så er nok noe å tenke på den. Liker også veldig godt at man kan sette på de kablene man trenger, slipper så mye unødig kabel rot.

Ser man får den med kabelsett lang og kort.. Har TT-shark kabbinett, så bør jeg ha lang eller kort kabelsett tro...

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle legge til at jeg har en Mist 500Watt nå. Kommer til å kjøpe en OCZ GameXStream 700watt når jeg skal ha ny pc. Veldig fornøyd med Mist'en. Men har hørt at 600Watt utgaven er litt mer støyende, og jeg tenker at det er bedre med for mye enn for lite watt på strømforsyningen. Hvertfall når det er snakk om 7900GT kort som skal overklokkes, og CPU som skal overklokkes en del :)

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle legge til at jeg har en Mist 500Watt nå. Kommer til å kjøpe en OCZ GameXStream 700watt når jeg skal ha ny pc. Veldig fornøyd med Mist'en. Men har hørt at 600Watt utgaven er litt mer støyende, og jeg tenker at det er bedre med for mye enn for lite watt på strømforsyningen. Hvertfall når det er snakk om 7900GT kort som skal overklokkes, og CPU som skal overklokkes en del :)

6609488[/snapback]

 

jepp derfor jeg ble i tvil også, skal jo klokke litt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...