Gå til innhold

Siba, et bra sted å handle?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit å handle der. Men det er et mareritt hvis noe ryker. Har selv bare erfaring fra mobiltelefonkjøp. Har hatt to kjøpt på Siba. Begge har mått en tur på verksted, og det har vært en langtekkelig affære. Den ene gikk det på dagen en måned før jeg fikk igjen(hvis det tar mer enn en mnd får du ny...) De bruker Mobilfixern tror jeg. Udugelige folk. Den ene leverte jeg tre ganger med samme feil, fikk den tilbake med testet OK, prøvde den i butikken mens betjeninga så på og den samme feilen var der fortsatt. Ubrukelig. Fikk ny etter den tredje gangen.

Lenke til kommentar

@Spartan,

Trenger ikke å hijack'e tråden. Lag din egen :)

 

*snip*

6606412[/snapback]

Det er synd at slike ting skjer men kan ikke se at Siba er skyldige her. Det er heller telefonprodusent og Mobilfixern som er håpløse.

 

Jeg har handlet både på Siba og deres nett og har bare positive ting å si. De er ganske prisdyktige på enkelte varer. Desverre gjør ikke Siba kvantumkjøp alà Elkjøp/Lefdal.

Mens vi er inne på Siba, ComputerCity eies av Siba :)

Lenke til kommentar

Jeg handla komfyr på Siba for ca. 2 år siden.

 

De hadde ikke modellen inne, men jeg betalte for komfyren og fikk et leveransetidspunkt (ca 6000,-kr).

En uke senere ringer de og sier at modellen ikke kommer inn men jeg kan få en annen modell for 1000,- kr. ekstra.

 

Jeg sier at det er uaktuelt og siden jeg allerede har betalt så har jeg krav på et produkt av minst samme kvalitet til den samme prisen. Selger sier jeg ikke har det, og jeg ender opp med å krangle med butikksjefen. Etter en kjapp telefon til forbrukerrådet returnerer jeg til Siba med beskjed om at jeg hadde rett i utgangspunktet.

 

Siba/butikksjefen presterer da å si at de vil gi meg en lik/bedre komfyr til samme prisen men at de da selger den med tap. (Javel, det kunne ikke jeg gitt mindre blaffen i) Og ikke nok med det, men tapet skulle trekkes fra selgers lønn siden han hadde latt meg betale for et produkt de ikke hadde (de hadde det på lager i Sverige og "reserverte" det slik at det skulle sendes til Norge)

 

Har aldri satt mine ben i en Siba butikk etter det.

 

Dette var Siba ved Haugerud i Oslo.

Lenke til kommentar

Har bare gode ting og si om siba.

Bor i Kristiansand og kjøpte 2 K800i telefoner av de.

Da jeg åpnet den ene så var deksle på siden ødelagt.

Sendte telefonen i retur og får så en ny en :D.

 

Det eneste problemet jeg har er Svensken.

Er ikke så stabil på det språket, men tar somregel igjen med den grove kr.sand dialekten min.

 

Æ Æ = Jeg er :tease:

Endret av audun1
Lenke til kommentar
Jeg handla komfyr på Siba for ca. 2 år siden.

 

De hadde ikke modellen inne, men jeg betalte for komfyren og fikk et leveransetidspunkt (ca 6000,-kr).

En uke senere ringer de og sier at modellen ikke kommer inn men jeg kan få en annen modell for 1000,- kr. ekstra.

 

Jeg sier at det er uaktuelt og siden jeg allerede har betalt så har jeg krav på et produkt av minst samme kvalitet til den samme prisen. Selger sier jeg ikke har det, og jeg ender opp med å krangle med butikksjefen. Etter en kjapp telefon til forbrukerrådet returnerer jeg til Siba med beskjed om at jeg hadde rett i utgangspunktet.

 

Siba/butikksjefen presterer da å si at de vil gi meg en lik/bedre komfyr til samme prisen men at de da selger den med tap. (Javel, det kunne ikke jeg gitt mindre blaffen i) Og ikke nok med det, men tapet skulle trekkes fra selgers lønn siden han hadde latt meg betale for et produkt de ikke hadde (de hadde det på lager i Sverige og "reserverte" det slik at det skulle sendes til Norge)

 

Har aldri satt mine ben i en Siba butikk etter det.

 

Dette var Siba ved Haugerud i Oslo.

6627576[/snapback]

 

Jeg kan med 100 % sikkerhet si at butikksjefen på Siba Furuset aldri har sagt noe sånt. Det er heller ikke uvanlig at man tar forskuddsbetaling selv om ting ikke er på lager, så lenge man kan vente dette inn i rimelig tid. Selger ville uansett ikke fått noe pes for dette.

 

Beklager, men jeg trekker hele historien din i tvil - bl.a. fordi jeg jobbet på Siba Furuset for 2 år siden. Det har aldri vært politikk i Siba å trekke selgerene i lønn om de har tabbet seg ut eller gjort noe feil!

Lenke til kommentar

Du kan trekke den så mye i tvil du bare vil, faktum er at det var slik det skjedde. Mulig det ikke var selve butikksjefen, men bare avdelingssjefen for hvitevarene...

 

Og jeg regna heller aldri med at de faktisk skulle trekke selger i lønn, det ville nok blitt en sak for arbeidstilsynet.

 

Tro akkurat hva du vil, jeg kunne ikke brydd meg mindre. Men trådstarter etterspurte erfaringer og jeg la frem min eneste erfaring med Siba, lik den eller ikke...

Lenke til kommentar
Du kan trekke den så mye i tvil du bare vil, faktum er at det var slik det skjedde. Mulig det ikke var selve butikksjefen, men bare avdelingssjefen for hvitevarene...

 

Og jeg regna heller aldri med at de faktisk skulle trekke selger i lønn, det ville nok blitt en sak for arbeidstilsynet.

 

Tro akkurat hva du vil, jeg kunne ikke brydd meg mindre. Men trådstarter etterspurte erfaringer og jeg la frem min eneste erfaring med Siba, lik den eller ikke...

6632876[/snapback]

 

Nei - henne var det nok heller ikke. Skulle i tilfelle likt å vite hvem som kom med dette...

Lenke til kommentar

 

Nei - henne var det nok heller ikke. Skulle i tilfelle likt å vite hvem som kom med dette...

6637716[/snapback]

 

Dette får du ta opp med de på jobben din, ikke her. Faktum er at det ble etterspurt erfaringer, og dette var hans. Hvorfor skulle han bry seg med å finne opp en falsk erfaring?

Har forresten liknende erfaringer fra Siba på Liertoppen kjøpe senter. Mobil er det eneste jeg gidder kjøpe der lenger.

Lenke til kommentar

 

Nei - henne var det nok heller ikke. Skulle i tilfelle likt å vite hvem som kom med dette...

6637716[/snapback]

 

Dette får du ta opp med de på jobben din, ikke her. Faktum er at det ble etterspurt erfaringer, og dette var hans. Hvorfor skulle han bry seg med å finne opp en falsk erfaring?

Har forresten liknende erfaringer fra Siba på Liertoppen kjøpe senter. Mobil er det eneste jeg gidder kjøpe der lenger.

6637860[/snapback]

 

Hm, synse folka på Siba Liertoppen stort sett er grei å ha med å gjøre jeg. Har handla en del der og også returnert noen produkter innen 30 dager. Ikke noe problem eller sure miner slik jeg har opplevd hos Expert......

Lenke til kommentar
Jeg handla komfyr på Siba for ca. 2 år siden.

 

De hadde ikke modellen inne, men jeg betalte for komfyren og fikk et leveransetidspunkt (ca 6000,-kr).

En uke senere ringer de og sier at modellen ikke kommer inn men jeg kan få en annen modell for 1000,- kr. ekstra.

 

Jeg sier at det er uaktuelt og siden jeg allerede har betalt så har jeg krav på et produkt av minst samme kvalitet til den samme prisen. Selger sier jeg ikke har det, og jeg ender opp med å krangle med butikksjefen. Etter en kjapp telefon til forbrukerrådet returnerer jeg til Siba med beskjed om at jeg hadde rett i utgangspunktet.

 

Siba/butikksjefen presterer da å si at de vil gi meg en lik/bedre komfyr til samme prisen men at de da selger den med tap. (Javel, det kunne ikke jeg gitt mindre blaffen i) Og ikke nok med det, men tapet skulle trekkes fra selgers lønn siden han hadde latt meg betale for et produkt de ikke hadde (de hadde det på lager i Sverige og "reserverte" det slik at det skulle sendes til Norge)

 

Har aldri satt mine ben i en Siba butikk etter det.

 

Dette var Siba ved Haugerud i Oslo.

6627576[/snapback]

 

Jeg kan med 100 % sikkerhet si at butikksjefen på Siba Furuset aldri har sagt noe sånt. Det er heller ikke uvanlig at man tar forskuddsbetaling selv om ting ikke er på lager, så lenge man kan vente dette inn i rimelig tid. Selger ville uansett ikke fått noe pes for dette.

 

Beklager, men jeg trekker hele historien din i tvil - bl.a. fordi jeg jobbet på Siba Furuset for 2 år siden. Det har aldri vært politikk i Siba å trekke selgerene i lønn om de har tabbet seg ut eller gjort noe feil!

6631257[/snapback]

 

Jeg jobber i butikk jeg også, jeg syntes dette høres ut som tøv.

Lenke til kommentar

Jeg kan med 100 % sikkerhet si at butikksjefen på Siba Furuset aldri har sagt noe sånt. Det er heller ikke uvanlig at man tar forskuddsbetaling selv om ting ikke er på lager, så lenge man kan vente dette inn i rimelig tid. Selger ville uansett ikke fått noe pes for dette.

 

Beklager, men jeg trekker hele historien din i tvil - bl.a. fordi jeg jobbet på Siba Furuset for 2 år siden. Det har aldri vært politikk i Siba å trekke selgerene i lønn om de har tabbet seg ut eller gjort noe feil!

6631257[/snapback]

 

Jeg jobber i butikk jeg også, jeg syntes dette høres ut som tøv.

6648191[/snapback]

Jeg også synes det hørtes rart ut. Hvis de virkelig har gjort noe slikt, ville de veldig fort fått arbeidstilsynet på nakken... og det VET en avdelingsleder meget godt. I verste fall har han prøvd å spille på din omtanke for en stakkars selger (som kanskje tjener lite i utgangspunktet).

Lenke til kommentar

hei

 

Bestilte meg en nokia 6280 fra siba.no

fikk den fra trondheim tror jeg, salget gikk uproblematisk og telefonen virker fint den.. prisen var grei, selv om jeg har sett den billigere andre plasser i etterkant..men godt mulig det bare var jeg som var uheldig med tidspunktet jeg kjøpte den...

 

siba virker ok de :)

Lenke til kommentar

Jobber selv på Siba, og det å handle på nettet, gir deg ingen ulemper fremfor det å handle i butikken. Skjer det noe med det du handler, så tar du det bare med til butikken, ELLER, du sender det inn, med en feilbeskrivelse av problemet. Ring for all del først.

 

Regner med det var ting vedr. servicerutiner du lurte på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...