Gå til innhold

TES: Oblivion var himmel og helvette for meg


Anbefalte innlegg

Kjøpte ny pc for noen måneder siden - rett før lansering av Oblivion. Hadde mye penger, så det ble Geforce 7900 GTX og greier :dribble:

 

Kjørte Oblivion på maksimal grafikk med maksimal grafikk...

 

Jeg var i himmelen...!

 

Så snudde ting, pc'en slo seg av hver gang jeg levelet opp. Fant lite hjelp å få, så jeg startet en ny karakter, og spilte lenge.. Så begynte problemet igjen.

 

Reinstallering av Windows med formatering og bytte av harddisk. Problemene vedvarte, men skiftet stadig form. Låste maskinen ikke seg på den ene måten, gjorde den det på en annen måte, men spille - nei det fikk jeg ikke lov til :mad:

 

Etter en stund florerte nettet av tips, avinstallere Nero, skjermkortdrivere, lydkort som skapte problemer, etc. Hvert tips førte til nye problemer.

 

Anser meg som ganske datakyndig, har hatt pc i 10-15 år, men nå har jeg fått nok! Alt jeg vil er å spille i fred, uten avbrytelser hver time. Jeg gidder ikke styre med drivere, kompatibiliteter med alt slags hardware og software... Ja - jeg har solgt hele PC'en og skal nå skaffe meg en konsoll i stedet. Surfing, nettbank, email osv gjør jeg jo 8 timer hver dag på jobb.

 

Oblivion fikk glasset til å flyte over - jeg HATER datamaskiner nå, og hvis noen venner eller familie trenger pc-hjelp, nekter jeg fra nå av å engasjere meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte ny pc for noen måneder siden - rett før lansering av Oblivion. Hadde mye penger, så det ble Geforce 7900 GTX og greier  :dribble:

 

Kjørte Oblivion på maksimal grafikk med maksimal grafikk...

 

Jeg var i himmelen...!

 

Så snudde ting, pc'en slo seg av hver gang jeg levelet opp. Fant lite hjelp å få, så jeg startet en ny karakter, og spilte lenge.. Så begynte problemet igjen.

 

Reinstallering av Windows med formatering og bytte av harddisk. Problemene vedvarte, men skiftet stadig form. Låste maskinen ikke seg på den ene måten, gjorde den det på en annen måte, men spille - nei det fikk jeg ikke lov til  :mad:

 

Etter en stund florerte nettet av tips, avinstallere Nero, skjermkortdrivere, lydkort som skapte problemer, etc. Hvert tips førte til nye problemer.

 

Anser meg som ganske datakyndig, har hatt pc i 10-15 år, men nå har jeg fått nok! Alt jeg vil er å spille i fred, uten avbrytelser hver time. Jeg gidder ikke styre med drivere, kompatibiliteter med alt slags hardware og software... Ja - jeg har solgt hele PC'en og skal nå skaffe meg en konsoll i stedet. Surfing, nettbank, email osv gjør jeg jo 8 timer hver dag på jobb.

 

Oblivion fikk glasset til å flyte over - jeg HATER datamaskiner nå, og hvis noen venner eller familie trenger pc-hjelp, nekter jeg fra nå av å engasjere meg!

6605694[/snapback]

 

Jeg tror muligens du har vokst fra hobbyen din - kjøp deg en retail pc ala. Fujitsu Siemens osv osv.

 

Disse er det så og si aldri problemer med. Tidligere jobbet jeg som it konsulent i et stort firma helt til jeg ble drittlei alt; hvis jeg har problemer med pc'en min i disse dager så legger jeg fra meg pc'en og går ut en tur. Orker ikke stresse med feilsøkning osv.

 

Nå vil jeg sikkert bli flamet, men en ferdig pc fra komplett er ikke like stabil som en tilsvarende FSC pc.

Endret av coban
Lenke til kommentar
Jeg tror muligens du har vokst fra hobbyen din - kjøp deg en retail pc ala. Fujitsu Siemens osv osv.

 

Disse er det så og si aldri problemer med. Tidligere jobbet jeg som it konsulent i et stort firma helt til jeg ble drittlei alt; hvis jeg har problemer med pc'en min i disse dager så legger jeg fra meg pc'en og går ut en tur. Orker ikke stresse med feilsøkning osv.

 

Nå vil jeg sikkert bli flamet, men en ferdig pc fra komplett er ikke like stabil som en tilsvarende FSC pc.

6606557[/snapback]

 

En PC er ikke mer stabil enn hva brukeren gjør den til.

Lenke til kommentar

Sånn blir det når utviklere får lov til å skrive søppelkode! Sjå på Quake motorene, alle er stabile som bare det.

 

Det skulle ha vore mykje meir bruk av OpenGL, OpenAL, SDL. Når utviklere skriver kode for cross platforms så er dei mykje meir *kritisk* til koden dei skriver.

 

Dei 2 siste next gen spela eg har spelt for PC, Oblivion og Tomb Raiders Legends har eg bare gitt opp rett og slett fordi det kræsja for ofte. TR:L burde aldri ha blitt lansert på PC platformen.

 

Prey er ubersmooth, utan nokon problemer. Takke med til det :)

Lenke til kommentar
Sånn blir det når utviklere får lov til å skrive søppelkode! Sjå på Quake motorene, alle er stabile som bare det.

 

Det skulle ha vore mykje meir bruk av OpenGL, OpenAL, SDL. Når utviklere skriver kode for cross platforms så er dei mykje meir *kritisk* til koden dei skriver.

 

Dei 2 siste next gen spela eg har spelt for PC, Oblivion og Tomb Raiders Legends har eg bare gitt opp rett og slett fordi det kræsja for ofte. TR:L burde aldri ha blitt lansert på PC platformen.

 

Prey er ubersmooth, utan nokon problemer. Takke med til det :)

6606916[/snapback]

Enig om TR:L

Har X1800XT, men next-gen features knelet hele maskinen. Selv med det skrudd av gikk det dårlig. Minner om dårlig optimalisering spør du meg.

Lenke til kommentar

Ja tror det blir en Xbox 360 med blant annet Oblivion ja!

 

Har spilt massevis av spill i timesvis på denne maskinen, men ikke en eneste gang har det skjedd noe. Rome: Total War med maksimal grafikk og tusenvis av folk på slagmarken kjører systemet minst like hardt som Oblivion. Definitivt mye bugs i det spillet :(

 

Huff, ser fram til å sette meg til rette i sofaen og bare spille - uten alt "ekstramaterialet" i form av problemer en PC gir. Det mest merkelige blir vel å bo her uten tilgang til PC i det hele tatt!

Lenke til kommentar

Du burde ikke klage på en fullt funksjonell PC bare fordi spillet er veldig buggete. :)

 

Mitt Oblivion har one-of-a-kind bugs som gjør til at spillet ikke lenger er spillbart, og siden Bethesda kommer med patcher like ofte som jesus går på jorden, står min CE-versjon av dette spillet i hylla og støver. Likevel går jeg ikke amok på PC'en min, som fungerer 110% i alle andre spill. :)

Lenke til kommentar
Du burde ikke klage på en fullt funksjonell PC bare fordi spillet er veldig buggete. :)

 

Mitt Oblivion har one-of-a-kind bugs som gjør til at spillet ikke lenger er spillbart, og siden Bethesda kommer med patcher like ofte som jesus går på jorden, står min CE-versjon av dette spillet i hylla og støver. Likevel går jeg ikke amok på PC'en min, som fungerer 110% i alle andre spill. :)

6607710[/snapback]

 

Hehe, og det har ikke hjulpet og oppdatere det eller noen ting. Stakkars deg, og oblivion som er så bra:D Men nei trenger ikke gå utover PC-en. Jeg kunne fint klart meg uten Oblivion, fordi jeg har mange andre spill å kose meg med, som Baldurs Gate Serien jeg kan ta opp igjen, eller andre geniale spill i den sjangeren :D

Lenke til kommentar

Joda er jo mange spill til pc jeg kan spille i stedet, men er så lei hele opplegget, klarer ikke helt å forklare det :dontgetit:

 

Tror det blir en xbox 360 på meg i stedet, selvsagt med Oblivion. Kanskje jeg klarer å fullføre hovedhistorien også. Nå kan jeg nemlig ikke gå ut eller inn av Oblivion-gates uten at jeg kræsjer til skrivebordet :(

Lenke til kommentar
Joda er jo mange spill til pc jeg kan spille i stedet, men er så lei hele opplegget, klarer ikke helt å forklare det  :dontgetit:

 

Tror det blir en xbox 360 på meg i stedet, selvsagt med Oblivion. Kanskje jeg klarer å fullføre hovedhistorien også. Nå kan jeg nemlig ikke gå ut eller inn av Oblivion-gates uten at jeg kræsjer til skrivebordet  :(

6608273[/snapback]

 

Høres ut som om at du har samme problem som meg. Spillet mitt ramler ut omtrent hver gang jeg går inn en dør eller portal som får spillet til å lastes inn. Dessuten ramler spillet ofte ut når jeg lagrer det. Da blir de lagrede filene korrupte, så jeg må loade helt tilbake til siste savegame før det (hvis jeg har hurtiglagret mye før det, kan du vel skjønne at jeg må laste LANGT tilbake igjen). Tragiske saker, egentlig, og det går sjelden en hel dag uten at jeg tenker på å enten sende hat-mail til Bethesda, levere inn spillet og klage på det, eller rett og slett spise opp hele dritten. Det er mye papir, så jeg blir sikkert mett. Dermed slipper jeg å lage middag.

Lenke til kommentar
Kjøpte ny pc for noen måneder siden - rett før lansering av Oblivion. Hadde mye penger, så det ble Geforce 7900 GTX og greier  :dribble:

 

Kjørte Oblivion på maksimal grafikk med maksimal grafikk...

 

Jeg var i himmelen...!

 

Så snudde ting, pc'en slo seg av hver gang jeg levelet opp. Fant lite hjelp å få, så jeg startet en ny karakter, og spilte lenge.. Så begynte problemet igjen.

 

Reinstallering av Windows med formatering og bytte av harddisk. Problemene vedvarte, men skiftet stadig form. Låste maskinen ikke seg på den ene måten, gjorde den det på en annen måte, men spille - nei det fikk jeg ikke lov til  :mad:

 

Etter en stund florerte nettet av tips, avinstallere Nero, skjermkortdrivere, lydkort som skapte problemer, etc. Hvert tips førte til nye problemer.

 

Anser meg som ganske datakyndig, har hatt pc i 10-15 år, men nå har jeg fått nok! Alt jeg vil er å spille i fred, uten avbrytelser hver time. Jeg gidder ikke styre med drivere, kompatibiliteter med alt slags hardware og software... Ja - jeg har solgt hele PC'en og skal nå skaffe meg en konsoll i stedet. Surfing, nettbank, email osv gjør jeg jo 8 timer hver dag på jobb.

 

Oblivion fikk glasset til å flyte over - jeg HATER datamaskiner nå, og hvis noen venner eller familie trenger pc-hjelp, nekter jeg fra nå av å engasjere meg!

6605694[/snapback]

 

Det er noe helt utrolig befriende og deilig med det å bare putte i en disc og spille, slippe og tweake og optimalisere for best mulig kompromiss mellom grafikk og framerate. Slippe bugs grunnet dårlig koding så det ikke fungerer så bra med all hardware, osv.

 

Var en svoren PC-tilhenger før, til spilling, men nå bruker jeg den kun som arbeidsverktøy, etter jeg fikk 360. Er ikke lenger interessert i det på den måten jeg var før, gikk rimelig lei av å bytte skjermkort hver 6. mnd også. Konsollen trenger jeg ikke gjøre noe med på 5 år.

 

Riktignok, man får litt dårligere grafikk, akkurat nå er jo ikke forskjellen så stor på 360 og PC og noen spill ser til og med bedre ut på 360 enn noe jeg har sett på PC, men etterhvert vil jo forskjellen bli ganske tydelig, men jeg klarer meg likevel. Var veldig opptatt av grafikken før, men nå som det har kommet HD på konsoll syns jeg den er bra nok. Orket ikke den dårlige oppløsningen før.

 

Vel, vel, ville egentlig bare si at jeg er helt enig med deg, og at til slutt får man bare nok, og velkommen over til konsollverden, den tilværelsen er meget deilig. Men akkurat Oblivion på 360 har jeg ikke hørt så mye bra om, hehe. IGN hadde jo problemer med Oblivion på 6 av 10 maskiner eller noe sånt.

 

Stort sett så er alt i orden, og verste som skjer er at boxen din ryker og at du må være uten et par-tre uker.

Lenke til kommentar

Velkommen til konsollenes verden. Er ganske enig med BTK at det er herlig å bare kunne ligge i sofaen og slappe av mens man spiller, selv om å slappe av blir veldig relativt hvis jeg blir for engasjert i spillet.

 

Jeg har ikke prøvt Oblivion på pc, men det er meget bra på Xbox 360. Både jeg og dama har over 100+ timer spilling i Oblivion på 360en, så det er absolutt verdt pengene. Det er en del bugs der også derimot, og mye mer lasting av spillet. F.eks når du er ute og går og kommer lenger enn det som er lastet inn i minnet så begynner spillet og laste, og det hakker litt. Iblant når du skal inn i en bygning så kan det laste en stund da også, og er du virkelig uheldig så henger spillet seg opp i den prosessen.

Betsheda har gjort et utrolig dårlig arbeid med å luke ut feil, men de har iallfall luket bort noen med den ene patchen de har sluppet ut.

 

Selv har jeg veldig lyst på en laptop, og Dell xps frister veldig mye siden da kan jeg spille en del spill på den også.

Endret av Eddie81
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...