Gå til innhold

Nødvendig med hd-tv til konsoller?


avlvl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir langt ifra tragisk, da det ikke bare er oppløsningen som er bedre på 360. :)

Det eneste problemet er at noen utviklere ikke tar seg tiden til å lage spillene helt optimale for vanlige TV'er. Dermed blir f.eks tekst litt vanskelig å lese osv...

Men langt ifra et stort problem så vidt jeg vet.

 

Har selv HD-TV, og det er veldig flott bilde med det. Men jeg tror det fremdeles er en liten del av de norske hjem som har HD-TV. Om dette innebærer de som har litt interesse for spill også vet jeg ikke... da de som kun ser på nyheter og været ikke akkurat vet hva det er engang regner jeg med ;)

Men det kommer med storm, og blir billigere og billigere. Ikke lenge før vanlige TV'er blir utkonkurert i pris også regner jeg med... med tanke på at komplett selger (solgte?) 32" HD-TV som var grei nok til 5000KR.

 

Er uansett ingen hast med å kjøpe dette dersom du ikke ser det helt store behovet for det. Og det er i ALLE fall ingen stopper på å kjøpe 360 :thumbup:

Lenke til kommentar

Selv har jeg ikke HDTV, men en rimelig bra tv fra Thompson. Denne tven har HI-PIX, og 360 ser *nesten* like pen ut på min ikke-HDTV som den gjør på kompisens HDTV.

Jeg regner med at tver med HI-PIX, Pixel-plus o.l stort sett får det til å se veldig pent ut. Noe som er viktig å huske på er også hertzen tven din takler. Noen tver takler 60 hertz, med det ser ikke pent ut likevel, så prøv deg frem med ulige innstillinger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
RGB får du via en vanlig fullkoblet scartkabel. Husk at scartkontakten på TV-en må støtte RGB.

6740514[/snapback]

Hæ? Altså, jeg har en CRT-tv med to scart-innganger, kan jeg bruke RGB på den? I så fall, hva trenger jeg?

6741683[/snapback]

Sansynligvis støtter kun én av scart-inngangene RGB-signaler. Det du trenger er en SCART-RGB-kabel til din konsoll.

Lenke til kommentar
Ja du kan bruke RGB på den.. det du trenger er f.eks http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316067 eller noe billigere om du finner eller http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=27839 .

6741718[/snapback]

 

De var da voldsomt dyre ? Den offisielle fra MS koster vel bare 2-300 kr ? Bare tull å kjøpe de monster greiene til 600 kr.

6742034[/snapback]

Vel jeg fant ikke MS sin rgb kabel derfor linka jeg til monster sine.. men finner du det billigere så er det jo bra:P

Lenke til kommentar

Er den kabelen som følger med på 360 RGB?

6739116[/snapback]

 

Den som følger med på Core er den til venstre... RGB må du kjøpe utenom. Merket personlig en del forskjell når jeg gikk over til RGB, men langt i fra like mye som på det bildet der, bildet på min TV er ikke sylskarp og det er fremdeles litt fargeblødning.

6739620[/snapback]

 

Nei man får stort sett ikke SÅ stor forskjell på en vanlig crt-tv, men med rgb til en lcd-tv får man såpass stor forskjell faktisk. Testa da jeg kjøpte RGB-kabel til min Super-Nintendo

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...