Gå til innhold

XP installert på D:


Anbefalte innlegg

... og jeg vil gjerne endre denne til C:

Oppdaget det ikke før jeg hadde lagt inn alt av drivere og programmer, og da er det kjipt å ta alt forfra igjen.

 

Har gjort tabben før, og fant ut hvordan man endret stasjonsbokstav på OS-partisjon i Windows-registeret... Det endte selvfølgelig i reformatering fordi Windows ikke ville loade.

 

Men så har jeg hørt at det finnes et program(mer) som skriver om alle programsnarveier fra f.eks D: til C: så man får startet Windows uten problemer etterpå.

Noen her som vet om et slikt program?

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det vært så enkelt så. Windows kan ikke endre stasjonsbokstav på partisjonen med operativsystem på. Det var derfor jeg prøvde meg i registry for et par år siden, med dårlig utfall.

 

Skal som sagt være noe program som kan fikse dette, noe som heter noe á la "Drive Mapper", men det har ikke gitt særlig gode resultat på Google.

Lenke til kommentar

Har brukt Ghost en del, så burde egentlig være sikker, men er usikker på om Ghost tar vare på stasjonsbokstav ved ghosting til en ny/annen partisjon/disk. Hvis Ghost endrer fra D: til C: av seg selv, må det samtidig endre alle programsnarveier, og det er jeg i tvil om det gjør.

 

Kanskje jeg bare får nøye meg med å ha Windows på D:

Et sånt program hadde vært kjempesmart, så jeg lurer fortsatt på om det finnes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...