Gå til innhold

Skjermkort til max 350 kr. Anbefalinger?


Goscinny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt sent svar etter å ha vært på en liten helgetur uten internett: PSU'en din (q-tec 300W) er beryktet for å være et dårlig merke som overdriver hvor mange watt den klarer. PSUen drar sikkert et kort som geforce 6600A og 6200-serien, men det kortet fra multiplex som heter geforce FX 5800 vil den neppe dra. Dette kortet har et stort strømsluk og vil mye trolig skape problemer med en q-tec 300W.

Lenke til kommentar

Vel, dagens 6200-kort har kun 64-bits minnebuss (128-bit var opprinnelig vanlig), noe som begrenser båndbredden og hvilke oppløsninger man kan bruke. Merket at kortet jeg testet, hostet fælt i 1024x768 (og høyere) med litt nyere spill som HL2 o.l. 800x600 eller lavere er nok det man må sikte på. Oblivion startet, men gikk tregt, t.o.m med overklokking (450 MHz på kjernen, mot 300 MHz vanlig).

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

FX5800 er dårlig i BFII pga dårlig shaderstøtte. Du må dessuten ha et dx9-kort for å kjøre BFII. Altså bør du enten ha GF 6xxx, eller Radeon 9xxx.

 

Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror at GF 6200A bruker systemminnet som videominne. Jeg tror kortet for deg er GF 6200 (dvs uten -A). Søk på nettet, og les om GF 6200. Det er store forskjeller ute og går når det gjelder denne serien.

 

Radeon 9600XT skal kjøre BFII mye bedre enn GF5800, dersom du satser på ATi.

Lenke til kommentar

En liten rettelse til emacoolit: geforce FX-serien støtter DirectX9. Det var en første serien fra Nvidia som støttet DirectX9. Dx9-ytelsen var relativt dårlig i forhold til ATIs Radeon 9700-serie, men jeg tror Dx9-ytelsen på nest-toppmodellen FX5800 er betydelig høyere enn det 6200-serien kan vise til.

 

Men men, nå er vel det ikke så mye å diskutere lengre siden Goscinny bestillte et XFX 6200A tidligere i dag.

Lenke til kommentar

Hehe, Simen1. Jeg brukte krummelure-argumentasjon (uten å tenke over det, og uten å ønske å lure noen). Jeg sier ikke at FX5800 ikke har dx9-støtte, jeg sier at BFII krever det, men at FX-serien hadde så dårlig dx9-shaderstøtte, så hvis man skal ha nVidia, så bør man gå for 6xxx-serien.

 

Sagt på en annen måte: hvis FX5800 ikke hadde dx9-støtte, så kunne man ikke ha kjørt BFII (dårlig) på det... ;)

 

Jeg har spilt BFII med et FX 5800 Ultra, og ikke bare var det tregt, men teksturen på steinmurene var "flytende". Det var muligens på grunn av drivere eller lignende, men allikevel...

 

Det gikk bedre å spille med et Radeon 9600 Pro, men det var ikke akkurat ideelt det heller.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...