Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen fryser ved bruk av krevende 3D spill.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har fått et ganske irriterende problem. PC'en fryser ved bruk av noen krevende 3D spill. Det som er merkelig er at jeg har klart å spille de helt fint før, og jeg har ikke byttet eller kjøpt noen ny hardware.

Specs er som følger:

 

Hovedkort: MSI K8T NEO

CPU: AMD Athlon 64 3000+ 2,2Ghz

RAM: OCZ Premier 1024 MB PC3200

Skjermort: POV GeForce 6600 AGP

Strømforsyning: OZC 560W

 

Spill som forårsaker kræsj:

 

Half-Life 2 (Dette tror jeg er pga "sound stuttering issue", noe jeg unngikk da jeg kjøpte Half-Life 2 i 2004, men fikk når jeg installerte Episode 1). Dette gjelder forøvrig alle Source spill!

 

DooM 3 - Resurrection Of Evil (Merkelig nok klarer jeg å spille originale DooM 3 og mods uten noen problemer :hmm:)

 

Far Cry

 

Problemet er at disse spillene fryser helt tilfeldig hver gang jeg starter de opp. Noen ganger klarer jeg å spille i 2 timer, andre max 5 minutter. Så det er ikke noe fast tidspunkt spillene fryser på.

 

Har alt av oppdaterte drivere til skjerm, lyd og hovedkort. Det er heller ingen uvanlige høyre temperaturer i kabinettet. Har testet RAM brikkene, men skjer det samme om jeg bytter plass på de eller kun bruker èn i gangen.

 

Hvis noen vet hva problemet kan være, så takker jeg for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
første jeg tenker på da jeg leste topic var varme, men tanken falt litt av da jeg leste vidre.

da spillet fryser, får du gått i oppgavebehandling å sett hva som bruker cpu ?

6604237[/snapback]

 

Hei, takk for svar!

 

Glemte å nevne at når spillene fryser, så fryser hele maskinen, noe som gjør at jeg må restarte med powerknappen, så det å sjekke hva som bruker CPU får jeg ikke til.

 

efikkan: Jeg brukte Memtest86 en gang, og etter 7 timer var testen enda ikke ferdig. Jeg trodde programmet hadde hengt seg opp eller noe. Er det normalt at det skal ta så lang tid?

 

Har også sjekket og rengjort viftene for støv, fortsatt samme resultat.

Endret av Tobe__
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...