Gå til innhold

Hvilket u/v-filterbør jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det du har linket til er ikke et UV-filter, det er et ND-filter.

 

Man kan spare noen hundre kroner om man kjøper på eBay fra Hong-Kong. Dette er helt trygt om man kjøper f.eks. fra denne butikken.

 

Hoya Super HMC UV er filtre av god kvalitet og fra butikken jeg linket til over fikk jeg et flunkende nytt ett til 328 kr inkludert frakt.

 

Edit: Jeg fikk filteret i posten 6 dager etter bestilling og måtte ikke fortolle noen verdens ting fordi de skrev på pakken at varen kostet litt mindre enn det den egentlig gjorde. Jeg har bestilt derfra 2 ganger og begge gangene var jeg like fornøyd. En ganske utrolig service, spør du meg.

Endret av wiley
Lenke til kommentar
Filterfatningen er 62mm. Jeg endte opp med et uv filter fra japanphoto http://shop.japanphoto.no/JapanPhoto/Item_...HOYA-0000088062Tror dette blir greit. Det er mest for å beskytte linsa at jeg kjøper dette.
Dette er av de billige filtrene, og kan gi deg uheldige lysreflekser på bildene om lyset faller inn på glasset fra sidene. Hoya Super HMC unngår dette problemet i mye større grad, og koster bare en femtilapp mer. Bare så du er klar over det.

 

EDIT: Ser nå at Japan Photo ikke har Super HMC.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...