Gå til innhold

Ustabil maskin etter å ha installert 1GB minne


frank_jarle

Anbefalte innlegg

Maskin: Shuttle XPC SB51G

CPU: Pentium 4, 2,4Ghz

Minne 1: Corsair Value S. PC3200 1024MB 128Megx64, CL3 - VS1GB400C3

Minne 2: Corsair Value s. PC3200 512MB - VS512MB400 (orginal minne jeg hadde)

GFX: GForce 6600GT

 

 

Jeg byttet slott slik at 1GB minne fikk DIMM 0/1 mens 512MB fikk DIMM den andre slotten. før så pleide maskinen å telle 512MB himla kjapt. Nå tar den evigheter, for å si det slik, den bruker mer enn 3 ganger så lang tid på å telle 3 ganger så mye minne som jeg hadde.

 

Kjørte en "burn-test" i Everest, minne, cpu og fpu...holdt ikke øye men etter minne testen en gang så reboota maskinen.

 

Mens jeg holdt på i Opera så restarta maskinen igjen uten grunn.

 

Kan det være at maskinen min er gammel og slitt, eller kan det være at den ikke liker to forskjellige minne moduler? Burde jo fungere greit. Regner med at det ikke burde spille for mye rolle med forskjellige CAS heller på minne brikkene...kjører dem på det samme (eventuelt treigere CAS hvis nødvendig).

 

Forslag?

 

Frankie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for infoen.

 

Jeg kjørte først en test på Everest og der restartamaskinen etter noen få minuter. Jeg hadde til og med problemer med å laste ned et brenneprogram til å brenne MemTest86 fordi at maskinen reboota hele tiden. Så jeg måtte gjøre alt på den bærbaremaskinen.

 

fikk opp masse feilmeldinger i windows som "The bugcheck was: 0x0000004e" og endel andre feil i forbindelse med dette.

 

Da jeg kjørte MeTest86 var det bare rødt på skjermen ;-) Så jeg tok noen screenshots med mobilen min. Så jeg håper at Komplett sender meg en ny brikke i retur.

 

Frankie

Lenke til kommentar

Kan ikke tro at Komplett ikke vil gi meg nytt minne. Funker ikke minne som det skal så har jeg jo rett på nytt og det var jo da allerede defekt ved ankomst. Til og med min gamle minnebrikke på 512MB funka fint ingen feil.

 

Men egentlig flaks for meg at feilen var der den var...Var et minne-hull i 400MB regionen. Si at feilen lå på slutten av minne så hadde jeg ikke merket dette om en god stund til, hadde vært gøy hvis man redigerer viktig videoer.

 

Dette ordner seg:)

 

Frankie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...