Gå til innhold

Shg.no, er de useriøs?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har lest at en god del er fornøyde, men at også en del er misfornøyde. Jeg tror ikke at servicen er på nivå med de "store seriøse" butikkene. Husk også at om én er misfornøyd og 99 er fornøyde, så er det den ene misfornøyde du får høre om. ;)

 

Jeg tror ikke det vil være noe serlig problem å kjøpe et skjermkort fra SHG.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Kjøpte deler til en ny PC fra shg for 6 mnd siden. Hadde noen spørsmål som ble besvart på tlf på alle måter. Glemte å bestille en kabel som ble ettersendt kostnadsfritt og kom før resten av delene (prosessor, HD, hovedkort og minne). Kommer ant til å bruke dem neste gang også.

Lenke til kommentar

Kjøpte et par G5´er og en kabel derifra for ikke så lenge siden.

Virket som rask behandling av ordren

(Kanskje ikke et sjakktrekk å bestille ting på fredag da, men... :innocent: )

 

Eneste som fikk meg til å steile hos de er beregning av frakt....

2stk G5 = 4kg?? pluss nevnte kabel, sleng på 2kg til...

summa sumarium DYRT! (husker ikke eksakt pris atm) og det KUN for frakta.... :hmm:

 

Nytter jo ikke om de er god på resten når de ikke klarer å beregne vekt slik at man ikke blir flådd på frakt!

 

Hvis noen kan komme å fortelle meg at de G5´ene veier 4kg, så kan du likesågodt kalle meg en skjeggete gnom!

Lenke til kommentar
(Kanskje ikke et sjakktrekk å bestille ting på fredag da, men... :innocent: )

6617010[/snapback]

Det må du forklare nærmere, for det skjønte jeg ikke. Hva i all verden er det som er galt med å bestille på en fredag? Er det den dagen de sender de dårlige komponentene?

Lenke til kommentar
(Kanskje ikke et sjakktrekk å bestille ting på fredag da, men... :innocent: )

6617010[/snapback]

Det må du forklare nærmere, for det skjønte jeg ikke. Hva i all verden er det som er galt med å bestille på en fredag? Er det den dagen de sender de dårlige komponentene?

6617015[/snapback]

 

Sikkert fordi varene da ikke blir sendt før over helga. Ikke det at jeg kan se at det er noe bedre med å vente til mandag med og bestille da jeg er sikker på at de håndterer bestillinger etter "first come first served" prinsippet :p

Lenke til kommentar

SHG får tommel opp herfra og.

 

Men angående å bestille på fredag - det prøver jeg faktisk å unngå på generell basis. Det har gang på gang vist seg at bestiller jeg på en fredag så skjer det skumle ting med posten, som at ting blir liggende og råtne på et sorteringsanlegg eller noe slikt, fordi det ikke er ordinære rutiner hos posten i helgene...

 

Når jeg bestiller mandag får jeg stort sett varene onsdag. Når jeg bestiller fredag så får jeg varene som oftest på tirsdagen etterpå, kanskje til og med på fredagen. Det er weird.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har lest at en god del er fornøyde, men at også en del er misfornøyde. Jeg tror ikke at servicen er på nivå med de "store seriøse" butikkene. Husk også at om én er misfornøyd og 99 er fornøyde, så er det den ene misfornøyde du får høre om. ;)

 

Jeg tror ikke det vil være noe serlig problem å kjøpe et skjermkort fra SHG.

 

Hilsen,

efikkan.

6603594[/snapback]

 

Sant så sant.

 

En kompis av meg skulle handle en 42" LCDTV fra Samsung, type R7 serien til 17 lapper. Han fikk til og med en mail om at den ville bli en dag forsinket grunnet en bilulykke på en vei, slik at varen ble forsinket videre transport, da sjåføren satt i kø i Danmark. Inntrykket mitt er at de som handler stort og for mye penger blir særdeles godt behandlet, men at de som handler smått ikke er så farlige.. Kan tenkes det er helt feil, men det er i allefall slik det ser ut til når jeg leser om SHG bl.a på HW.no sin webshop guide..

Lenke til kommentar
Det har gang på gang vist seg at bestiller jeg på en fredag så skjer det skumle ting med posten, som at ting blir liggende og råtne på et sorteringsanlegg eller noe slikt, fordi det ikke er ordinære rutiner hos posten i helgene...

6617022[/snapback]

Det forstår jeg ikke. Da har du vært ekstremt uheldig. Jobbet selv i Posten som lastebilsjåfør, og kjørte fra sorteringssentralen i Stokke hver dag. Alt som kommer inn på fredag går ut igjen på mandag. Ingenting blir "glemt" eller satt vekk i et hjørne bare fordi det er helg. De har gode rutiner i posten, men det er ikke en perfekt verden vi lever i, så det vil selvfølgelig oppstå forsinkelser eller andre problemer av ymse grunner. Men det skjer ikke oftere i helgene enn ellers i uka, det er helt sikkert.

Lenke til kommentar
(Kanskje ikke et sjakktrekk å bestille ting på fredag da, men... :innocent: )

6617010[/snapback]

Det må du forklare nærmere, for det skjønte jeg ikke. Hva i all verden er det som er galt med å bestille på en fredag? Er det den dagen de sender de dårlige komponentene?

6617015[/snapback]

 

Sikkert fordi varene da ikke blir sendt før over helga. Ikke det at jeg kan se at det er noe bedre med å vente til mandag med og bestille da jeg er sikker på at de håndterer bestillinger etter "first come first served" prinsippet :p

6617017[/snapback]

Nettopp! Det er 99% sjanse for at han får varene fortest ved å bestille på fredag enn å vente til mandag, så jeg ser ikke hva som er problemet.

Lenke til kommentar

Hehe...

 

Poenget mitt var ikke hvor lang tid posten evt måtte bruke på å få levert varene (selv om jeg av erfaring vet at 7-dager er rimelig standard for mitt vedkommende)

Heller det som det ble nevnt her, med å bestille på en fredag, så må du sitte å kope en hel helg uten å se progresjon i bestillingen din ;)

 

I tillegg til at shg får 2stk muser og en kabelsnurt til å veie 6 kg! :thumbdown:

(crazy mye fraktkostander!)

Endret av -XaNiT-
Lenke til kommentar
med å bestille på en fredag, så må du sitte å kope en hel helg uten å se progresjon i bestillingen din  ;)

6617106[/snapback]

Det var virkelig en merkelig måte å tenke på må jeg si. Så du ville heller ventet til mandag med å bestille, for så å sitte å kope en hel helg vitende om at du ikke engang har bestillt? Det kaller jeg null progresjon! :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...