Gå til innhold

Noen bilder av meg i lufta.


Paxor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilde 1 ble litt ødelagt av at hodet er kuttet av. Så ser det ut som at du er i ufokus men bakken er i fokus, sikkert fordi det er actionbilde, men dybden var litt rar.

 

Bilde 2 er det beste siden bilde 1 er ødelagt. Fine farger, grei dybdeskarphet.

 

Bilde 3 syntes jeg ble direkte kjedelig. Litt for mye detaljer overalt.

 

*Edit

 

Prøvde å fikse bilde 1 litt. Er ingen verdensmester, men slik jeg mener det burde vært.

(Ikke den beste klonejobben dog)

 

DSC_0708_clone.jpg

Endret av mclp-
Lenke til kommentar

Er ikke noe actionfotograf, men tror nok at en del lys, kort lukketid er viktig.

ellers får du bilder som blir for grumsete. Men har du også for kort lukketid, blir bildene fryst. Er vel bare å prøve seg frem.

 

Når jeg ser et actionbilde vil jeg se at bildet "lever/er i bevegelse".

 

Seriebilder lønner seg vel også regner jeg med. så man ikke bare tar 1 shot hver gang "du sykler", selv om dere har et bilde i hodet om at bildet blir helt perfekt "midt" på bildet, så kan det godt hende at bildet blir mye kulere om du ligger mer til høyre eller venstre på bildet. (Rotete forklaring)

 

Største tips. bare prøv deg frem, å søk på google om du finner noe om action fotografering.

Lenke til kommentar

Litt off topic dette her.... men kan noen gi meg en kjapp forklaring på hvordan man får til slike "brun toner" som er brukt her ? Bruker CS2.

 

On topic...liker bilde nr1 veldig godt, spesielt etter clone jobben til mclp.

Lurer dog på hvordan dette bilde kunne blitt hvis man hadde panorert og brukt litt lengre lukker!

Lenke til kommentar
Litt off topic dette her.... men kan noen gi meg en kjapp forklaring på hvordan man får til slike "brun toner" som er brukt her ? Bruker CS2.

 

On topic...liker bilde nr1 veldig godt, spesielt etter clone jobben til mclp.

Lurer dog på hvordan dette bilde kunne blitt hvis man hadde panorert og brukt litt lengre lukker!

6675607[/snapback]

 

Ingen som kan hjelpe meg litt? *ber pent * :!:

Lenke til kommentar

En enkel måte er jo å gå på 1.

Image - Adjustments - Photofilter

 

Ellers kan du finne den fargen du vil ha, mekke nytt layer, fargelegge hele layeret (Shift + F5) og kjøre en eller annen blending-ting.

 

Noen av bildene blir bedre om du konverterer orginalen til svart-hvitt først.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...