Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig av NGT å gi lavere hastighet grunnet linjel


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

NGT gir meg nå 7mbit fordi jeg er 3 km unna hovedsentralen i byen.

 

https://metro.telenor.no/metro2-application...s-web/kapaksweb får jeg følgene opplysninger:

Merknader:

Total linjelengde inkludert inntak: 270 meter

Lengde på inntak: 100 meter (standard)

Linjestatus: Ny linje

Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere

Fabrikat på utstyr: ALCAHU

Mulig produktklasse: SHDSL 9216/9216 4 par påkrevd

Antall ledige trådpar i nettet:6

 

270 meter! Det er langt fra 3km. Ser at det er mange som bruker disse opplysningene når de sjekker linjelangde sin.

 

Kan noen gi meg en forklaring på dette?

 

EDIT: Samme tips på http://ngtforum.net/viewtopic.php?t=28

Endret av hotstian
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kan det være at den sentralen du skulle hatt, er full, og at du må bruke en som er litt lenger unna ?

6602049[/snapback]

 

Nei, var selv med teknikeren da han kobla linja.

Skrevet

Antakeligvis fordi NGT ikke leverer på den sentralen. Sjekk sentralsignaturen, og evt. spør NGT hvilken sentral de har levert til deg på.

Skrevet
Var med teknikeren helt fra hovedsentralen, vidre til sentralen og til en boks utfor huset.

6602076[/snapback]

 

Om dere var i 2 sentraler, så har de nok levert linje VIA din næmeste sentral, men DSL sambandet går fra hovedsentralen som ligger 3km unna.

Det er ikke uvanlig å levere linjer på denne måten.

 

Hovedsentral -- (2700m) -- din sentral --- (270m) ---- huset ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...