Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen slår seg av og på i en evigvarende syklus


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Emnetittelen forteller vel egentlig det meste om problemet mitt, men velger å utdype litt til uansett.

 

Følgende skjer når jeg skrur på PCen: Trykker på knappen, hører at vifter starter opp --> etter noen få sekunder kommer det et kort "pip", før PCen restarter seg igjen. Slik fortsetter det i evigheter.

 

Dette problemet har vanligvis oppstått etter at stømkabelen har vært koblet fra strømforsyningen. Helt frem til nå, har dette problemet latt seg løse ved å la PCen hvile noen minutter før den slåes på. Dette trikset fungerer dog ikke lenger.

 

Jeg får ikke opp noen feilmelding av noe slag, da det ikke kommer opp noe bilde på skjermen før PCen restarter.

 

Maskinvaren finner du i profilen min.

 

På forhånd takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg får ikke opp noen feilmelding av noe slag, da det ikke kommer opp noe bilde på skjermen før PCen restarter.

6601700[/snapback]

Mener du at maskinen starter, men den restarter før det kommer noe bilde på skjermen?

 

Uansett prøv å reset CMOS på hovedkortet (bruker å stå i manualen til hovedkortet, eller på produsentens hjemmeside om hvordan du gjør det)

 

Har du forresten hatt dette problemet lenge, etter en hardware oppgradering eller er det noe som har begynt nå nylig?

Lenke til kommentar
Mener du at maskinen starter, men den restarter før det kommer noe bilde på skjermen?

Stemmer det ja. Er kun snakk om ca. 5 sekunder før den restarter, og slik fortsetter det helt til jeg kutter strømmen.

 

 

Uansett prøv å reset CMOS på hovedkortet (bruker å stå i manualen til hovedkortet, eller på produsentens hjemmeside om hvordan du gjør det)

Skal prøve det ;)

 

 

Har du forresten hatt dette problemet lenge, etter en hardware oppgradering eller er det noe som har begynt nå nylig?

Har ikke hatt noen hardware oppgradering nylig nei. Så vidt jeg husker, var skjermkortet det komponentet jeg kjøpte sist. Kjøpte det omtrent rett etter at det kom ut, så er med andre ord en god stund siden.

 

Har hatt problemet i noen måneder, men har egentlig ikke sett på det som noe problem, i og med at det alltid løste seg på en god og enkel måte. Problemet oppstår som sagt etter at strømkabelen har vært koblet fra, eller at strømforsyningen av andre grunner ikke har fått strøm.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...