Gå til innhold

Blåse liv i GeForce FX 5600 XT


Anbefalte innlegg

Hei er det noen som kan hjelpe meg med å få litt liv inn i mitt GeForce FX 5600 XT. Jeg har vert borte fra spill verden none år nå, men fant ut at jeg hadde lyst til å spille litt. Jeg er helt utdatert på overklokking, så jeg lurer på er: Hva slags programvare er best for meg å overklokke med? Noen som har erfaring med dette skjermkortet (da snakker vi overklokking)?

 

Edit: Skjermkortet er av merket MSI.

Endret av sv3inung
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

beklager sent svar.

 

Hadde FX 5600 XT for ikke så lenge siden.

 

Det første jeg gjorde var å bytte medfølgende kjøleløsning. Standardviften klarer ikke ta for varmen ved overklokking.

 

Til overklokking brukte jeg Powerstrip. Det var ikke mye jeg klarte å hente, selv om jeg tynet kortet til maks.

 

Hva som er det beste ved overklokking av ditt FX 5600 vet jeg ikke. Selv bruker jeg coolbits og Rivatuner ved klokking av nyere kort.

 

Hvis du har vært borte fra spillmarkedet en stund (et år eller to), trenger du et langt kraftigere kort for å ha glede av nyere titler. Selv hadde jeg ingen problemer med C&C Generals og HL2 (på 1024*768 på middels/lavt detailnivå og null AA og AF) for et år tilbake. Fikk forøvrig grei framerate mesteparten av tiden i Doom 3 i 800*600 og "low details", men opplevde hakking når ting ble hektisk.

 

Lykke til!

:)

Endret av Longinus
Lenke til kommentar

Takk for svar, jeg har brukt PowerStrip før, så jeg tester det en gang til!

 

Performance defaults

 

Engine clock 235 mhz

 

Memory clock 400 mhz

 

Jeg kjører slik nå:

 

Engine clock 300 mhz

 

Memory clock 500 mhz

 

Det funker fett nå, ikke noe problemer!

 

Er det sånn at det er en fast max hastighet på dette kortet?

Lenke til kommentar
Jeg kjører slik nå:

 

Engine clock 300 mhz

 

Vet ikke om dette er max hastighet.

Kortet mitt ville ikke gå lenger enn 260-70.

 

Den eneste måten du kan finne ut om du har nådd maks clock, er prøving og feiling.

Det er en øvre grense for hvor mye du kan klokke kortet uten voltmodd og med eksisterende vga-kjølere.

 

Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg mer..

:blush:

Endret av Longinus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...