Gå til innhold

Forskjellen på Koss "The Plug" og "Spark Plug"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg The Plug for en ganske god stund tilbake etter å ha lest en rekke gode brukererfaringer. De holdt absolutt ikke mål, var rett og slett noe drit. De sitter absolutt ikke fast i ørene mine, måtte skjære litt i de før jeg fikk de til å sitte (kan hende de passer til andre), ledningen er så tynn at den ryker du nesten før du får sett på den, og lyden, som jeg vil tro er det viktigste, er helt ræva. De får masse skryt for bassen, og ja; det er bass der (særlig hvis du holder de på plass med fingrene), men bassen er ikke god, høres ut som om lyden er fanget inni en plastboks og kommer fra et sted inni hodet ditt; ubehagelig. Diskanten og mellomtonen er heller ikke noe å skryte av, er lys og udetaljert.

 

(Deilig å få det ut)

 

Spark Plug har jeg aldri hørt, men jeg ville ikke kjøpt de etter hva The Plug hadde å by på.

Lenke til kommentar

Jeg har SparkPlug og er generelt fornøyd. Har en Creative Muvo V200 som jeg kjøpte sammen med den, og etter litt instilling i EQ så låter dem sånn passe. Jeg brukte dem i et tildels støyende miljø og de stenger lyden ute ganske så godt.

 

Lydkvalitet: Er enig i at det ikke er HiFi-lyd, men sånn jevnt over er de greie. Husk når du setter dem i å dra i øret (oppe i bakre kant) for å få dem lettere inn, etter at du selvfølgelig har rullet den sammen mellom to fingre først. Var litt plunder i starten med å då dem i, men nå går det greit..

 

Spark Plug'ene mine kom kun med et par like ekstra-propper som ekstrautstyr. Har nylig sett en blister-pakning av The Plug - der har de inkludert 3-4 par ekstrapropper med litt forskjellig design, så det kan hende du finner en som passer bedre blandt dem..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte meg The Plug for en ganske god stund tilbake etter å ha lest en rekke gode brukererfaringer. De holdt absolutt ikke mål, var rett og slett noe drit. De sitter absolutt ikke fast i ørene mine, måtte skjære litt i de før jeg fikk de til å sitte (kan hende de passer til andre), ledningen er så tynn at den ryker du nesten før du får sett på den, og lyden, som jeg vil tro er det viktigste, er helt ræva. De får masse skryt for bassen, og ja; det er bass der (særlig hvis du holder de på plass med fingrene), men bassen er ikke god, høres ut som om lyden er fanget inni en plastboks og kommer fra et sted inni hodet ditt; ubehagelig. Diskanten og mellomtonen er heller ikke noe å skryte av, er lys og udetaljert.

 

Som du sikkert ser er dette innlegget kopiert fra Jør2, av den enkle grunn at han skrev akkurat det jeg mente.

 

Mine ble faktisk også ødelagte etter noen måneder - kom knitrelyder fra den ene pluggen. Antagelig skjedde dette pga de ikke tålte behandlingen de pleide å få når jeg stresset med å forsøke å sette de i øret. Nevnte jeg forresten at jeg fikk sår i ene øret mitt? Ja, det ble resultatet av den daglige kampen jeg hadde med å sette disse i øret.

 

Jeg kjøpte i stedet Creative EP-630, som er MYE bedre. Lyden er bedre, og de sitter som et skudd UTEN STRESS!

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg The Plug for en ganske god stund tilbake etter å ha lest en rekke gode brukererfaringer. De holdt absolutt ikke mål, var rett og slett noe drit. De sitter absolutt ikke fast i ørene mine, måtte skjære litt i de før jeg fikk de til å sitte (kan hende de passer til andre), ledningen er så tynn at den ryker du nesten før du får sett på den, og lyden, som jeg vil tro er det viktigste, er helt ræva. De får masse skryt for bassen, og ja; det er bass der (særlig hvis du holder de på plass med fingrene), men bassen er ikke god, høres ut som om lyden er fanget inni en plastboks og kommer fra et sted inni hodet ditt; ubehagelig. Diskanten og mellomtonen er heller ikke noe å skryte av, er lys og udetaljert.

 

måtte bare hive meg med på bølgen, så fullstendig enig! endte opp med og heller bruke et par gamle sony plugger jeg hadde liggende fra minidisc tiden.

Lenke til kommentar

Må hive meg på her. Først kjøpte jeg Koss Porta Pro som jeg var ganske fornøyd med. Etter å la lest en del rosende omtale av The Plug gikk jeg også til innkjøp av denne. Trodde de kom til å låte like godt som Porta Pro. De så ved første øyekast ganske billige ut og jeg må si jeg ble kjempeskuffet over lyden. Det var rett og slett dårlig. Har prøvd mange forskjellige slags plugkombinasjoner for å få de til å passe bedre men det låter rett og slett alt for dårlig. Dyre var de jo heller ikke da.

 

STYR UNNA!

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

hiver meg på æ også.

kjøpte "the plug" for noen måneder sia og ble bare skuffa,har ikke brukt de på flere måneder, bruker heller de game ipod pluggene som er sprengt, det sier jo bare litt...

The PLug er onde og bruke og du må skjekke at de setter riktig i øret hvert andre minutt og det kan gnage nokså godt i øregangen.

den såkalte skumgummien er helt idiotisk,det står at du skal klemme de inn med fingran ,men det går ut igjen på mindre ett sekund og du må være jævli rask hvis du skal få stappa de i øran på den tia.

har også hørt at Spark plug har bedre skumgummi så den e nok best.

 

Lyden var vell ok,men gidder ikke å stresse og slite, og gå gjennom smerte får å bruke de.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg også et par "The plug" for et år siden, etter å ha hørt mye bra om dem. De var for å si det mildt, elendige. Vanskelige å få til å sitte skikkelig og dårlig diskant.

 

Kjøpte meg et fra Sony for et halvt år siden og det er som natt og dag. De sitter mye bedre i ørene og har strålende lyd. Det eneste jeg kan utsette på dem er byggekvaliteten. Selve isolasjonen på ledningen er laget av veldig myk gummi som kan minne om lakrissnorer. Den går veldig lett i stykker. :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...