Gå til innhold

Normal temp. på X2 4400+ s939?


Anbefalte innlegg

Har en x2 4400+ med hovedkort fra asus (a8n sli premium)

Merker at prossesoren er en del varmere enn min gamle 3200+ på både idle og load.

Den står på rundt 40c under idle og ca 50c-52c under spill (Farcry + Hitman Blood Money)

Er dette normalt?

 

AMD X2 4400+ (stock kjøler men med AS5 istedenfor org. goop)

Kingston Valueram 2x1024 pc3200 cl3

Ati Radeon X1800XT

2x Seagate Barracuda S-ATA

NEC 3550

Lian Li 6070 Scand

Mist 500w

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en x2 4400+ med hovedkort fra asus (a8n sli premium)

Merker at prossesoren er en del varmere enn min gamle 3200+ på både idle og load.

Den står på rundt 40c under idle og  ca 50c-52c under spill (Farcry + Hitman Blood Money)

Er dette normalt?

 

AMD X2 4400+ (stock kjøler men med AS5 istedenfor org. goop)

Kingston Valueram 2x1024 pc3200 cl3

Ati Radeon X1800XT

2x Seagate Barracuda S-ATA

NEC 3550

Lian Li 6070 Scand

Mist 500w

6601505[/snapback]

 

Har du 4400 i samme rom som din forrige? samme vifte? Hva med kjølepastaen; skjekket den? Hvilken årstid sjekket du dette, sommer kontra vinter.. Det kan være så mangt. Klokket den?

 

Min 4400 x2 ligger på rundt 39 - 41 grader da det er ca 23 grader i rommet med en zalman ultra quiet.

Lenke til kommentar
Har du 4400 i samme rom som din forrige? samme vifte? Hva med kjølepastaen; skjekket den? Hvilken årstid sjekket du dette, sommer kontra vinter.. Det kan være så mangt. Klokket den?

 

Min 4400 x2 ligger på rundt 39 - 41 grader da det er ca 23 grader i rommet med en zalman ultra quiet.

6602502[/snapback]

 

Prøvde samme vifte, AC Ultra Cool 64 TC tror jeg den heter, kjølte faktisk dårligere enn den som følgte med prossesoren, tror maskinen lå 2-3 grader høyere idle en med stock.

Rommet ligger i kjelleren, og den forrige maskinen ligger ved siden av, men dog uten å være tilkoblet, rart det med viften fordi temp. gikk faktisk ned 5-6 grader da jeg byttet den i sin tid fra en stock kjøler med gooppå min gamle pc.

 

Åpnet kabinettet for å sjekke om det var pga dårlig luftstrøm, merket at skjermkortet var dritvarm, var veldig varm luft rundt den, satte kortet i nederste pci-ex slot og tempraturen falt med ca 3 grader idle.

 

Tror jeg skal prøve å få satt på en annen kjøleløsning på skjermkortet imorgen.

 

Prøve å kjøpe ny kjøler til cpu og.

 

Kan du anbefale den du har?

 

**Temp steg til 40c idle når jeg sate på sidedekslet igjen.

Kjøper meg vannkjøling på anbefaling fra naboen, så får vi se om det blir bedre.

Endret av Dizzie_rascal
Lenke til kommentar
Har du 4400 i samme rom som din forrige? samme vifte? Hva med kjølepastaen; skjekket den? Hvilken årstid sjekket du dette, sommer kontra vinter.. Det kan være så mangt. Klokket den?

 

Min 4400 x2 ligger på rundt 39 - 41 grader da det er ca 23 grader i rommet med en zalman ultra quiet.

6602502[/snapback]

 

Prøvde samme vifte, AC Ultra Cool 64 TC tror jeg den heter, kjølte faktisk dårligere enn den som følgte med prossesoren, tror maskinen lå 2-3 grader høyere idle en med stock.

Rommet ligger i kjelleren, og den forrige maskinen ligger ved siden av, men dog uten å være tilkoblet, rart det med viften fordi temp. gikk faktisk ned 5-6 grader da jeg byttet den i sin tid fra en stock kjøler med gooppå min gamle pc.

 

Åpnet kabinettet for å sjekke om det var pga dårlig luftstrøm, merket at skjermkortet var dritvarm, var veldig varm luft rundt den, satte kortet i nederste pci-ex slot og tempraturen falt med ca 3 grader idle.

 

Tror jeg skal prøve å få satt på en annen kjøleløsning på skjermkortet imorgen.

 

Prøve å kjøpe ny kjøler til cpu og.

 

Kan du anbefale den du har?

 

**Temp steg til 40c idle når jeg sate på sidedekslet igjen.

Kjøper meg vannkjøling på anbefaling fra naboen, så får vi se om det blir bedre.

6603539[/snapback]

 

Zalman ultra quiet er å anbefale ja. Stille og effektiv. Har en northq vifte til 249,- til skjermkortet som også fungerer bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...