Gå til innhold

Dagen It-pro "stjal" guiden min


Anbefalte innlegg

*Oppdatering*:

 

It-pro har ordnet opp i saken: Les siste post for mail i fra It-pro :)

 

Det er snakk om Hvordan lage CS-film i CS 1.5 og CS 1.6 guiden som jeg laget i 2004.

Jeg satt her i går og surfet litt rundt på nettet og kom etterhvert inn på It-pro sine sider og tenkte jeg skulle sjekke hva de hadde under sin spillseksjon.

Da fikk jeg litt hakaslepp da jeg så min egenskrevet guide stå klistret på siden der og at den vistnok er skrevet av "danibrat".

Her er guiden på It-pro sine sider

Det It-pro har gjort er noe så banalt enkelt som å ta en copy - paste av guiden og deretter hevder de at den er skrevet av han danibrat noe jeg synes er litt feil.

 

Klart, det er fullt mulig at It-pro har alt sitt på det tørre her for alt man legger ut på forumet her har man jo ikke akkuratt copyright på, men det er alikevel irriterende å se at ei side som It-pro tar all æren for guiden når de helt klart har kopiert den i fra forumet her.

Endret av HellslayR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Kan du ikke høre med Jan Ivar Ravn, som har publisert artikkelen for X6?

Det er mulig "danibrat" har kopiert guiden av deg og gitt den videre til X6 som om han var forfatteren.

Lenke til kommentar
Klart, det er fullt mulig at It-pro har alt sitt på det tørre her for alt man legger ut på forumet her har man jo ikke akkuratt copyright på, men det er alikevel irriterende å se at ei side som It-pro tar all æren for guiden når de helt klart har kopiert den i fra forumet her.

De har ikke sitt på det tørre! Alle åndsverk er automatisk beskyttet av åndsverkloven (vi har ikke copyright i Norge), så det er enten deg eller diskusjon.no som sitter på rettighetene til teksten. Jeg kan ikke huske å ha sett noen "terms of use" her på forumet, så da regner jeg med at rettighetene fremdeles er dine.

 

ITPro har i hvert fall ingen lovlig grunn til å benytte teksten.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Krev at de setter inn med bold og size 20:

Skrevet av HellslayR for hardware.no forumet 04/06-2004. Gjengitt her med forfatters godkjennelse.

6600954[/snapback]

 

Rettere skrevet:

Skrevet av HellslayR for hardware.no forumet 04/06-2004. Gjengitt her UTEN forfatters godkjennelse.
Endret av nomore
Lenke til kommentar
Vannvittig at "forfatteren" ikke har tatt seg tid til å endre ting som "(Kommer mer tilbake om hvor man kan laste ned noen av disse programmene.. lovlig)" :ermm:

 

Skulle ikke tro han hadde sett igjennom den før han postet den engang.

6601054[/snapback]

Er vel nettopp det han ikke har. Er jo ren ctrl + c og ctrl+ v. IT-pro har sunket til et så lavt nivå at jeg ikke skjønner hvorfor folk gidder å lese nyhetene deres lenger. Når de stjeler guider uten så mye som et ord til forfatter eller kildehenvisninger i "deres" artikkel ja da begynner det å bli for dumt. Send en mail til dem som idligere sagt og krev at de fjerne artikkelen fra siden deres da det er brudd på opphavsloven. Videre ta en screenshot av artikkelen slik at du senere kan vise tilbake til hvoran de stjal artikkelen din om det skulle bli nødvendig!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Synes det er litt elaborat uthenging av X6 (eller ITPro) her.

Hør med redaksjonen eller den som publiserte saken.

Ettersom det er en annen forfatter, kan det være at noen har kopiert guiden og servert den til nettstedet som sin egen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...