Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil eller dyr brukt?


Anbefalte innlegg

Skal bytte ut bilen min etterhvert. Er i tvende om jeg skal kjøpe en ny bil (>=300K) eller kanskje kjøpe en bruktbil i samme prisklasse. Har jo veldig lyst på en A6 da, men du får jo ikke en ny A6 til den prisen. Mine krav til den nye bilen er "stor" motor, stasjonsvogn og automatikk...

 

Hva ville dere gjort?

 

Kjell Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjører du mye, f.eks over 50000km i året, ville jeg uten tvil kjøpt NY

 

Hvorfor det? Verditapet blir jo bare enda større.

Er enig med Sluffy over her....hadde heller kjøpt en nyere bruktbil, max 3 år gammel.

Med en "ny" bruktbil, så slipper du som regel alle disse faste besøkene på verksted, for å få retta opp alle små og store feil som er på alle nye biler....

 

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
kjører du mye, f.eks over 50000km i året, ville jeg uten tvil kjøpt NY

 

Hvorfor det? Verditapet blir jo bare enda større.

Er enig med Sluffy over her....hadde heller kjøpt en nyere bruktbil, max 3 år gammel.

Med en "ny" bruktbil, så slipper du som regel alle disse faste besøkene på verksted, for å få retta opp alle små og store feil som er på alle nye biler....

 

 

 

mvh

Pantera

6606535[/snapback]

 

 

Det er jo for pokker når man kjøper en brukt bil, og samtidig kjører mye, at man må besøke verkstedet ofte.

Lenke til kommentar
kjører du mye, f.eks over 50000km i året, ville jeg uten tvil kjøpt NY

 

Hvorfor det? Verditapet blir jo bare enda større.

Er enig med Sluffy over her....hadde heller kjøpt en nyere bruktbil, max 3 år gammel.

Med en "ny" bruktbil, så slipper du som regel alle disse faste besøkene på verksted, for å få retta opp alle små og store feil som er på alle nye biler....

 

 

 

mvh

Pantera

6606535[/snapback]

 

 

Det er jo for pokker når man kjøper en brukt bil, og samtidig kjører mye, at man må besøke verkstedet ofte.

6616015[/snapback]

 

Dette kan diskuteres. Ofte når man kjøper ny bruktbil, maks 3-4år som de andre sier, så vil man slippe unna med alle småservicene og småfeil som ofte dukker opp i begynnelsen av en bils liv.

Dessuten kjører man langt, så er verditapet stort på en ny bil! Kjenner flere som angrer på at de ikke tok en Focus som var et år gamlere, eller en Passat som var 1-3 år gamlere enn den de kjøpte helt ny.

Lenke til kommentar

120 000 km i året? Er vel litt forskjell på det, og 20-25 000, som de fleste andre som kjører en del ligger på.....

 

Verksted-besøk/ståtid har du jo på alle nye biler, da disse alltid har feil som må rettes. Dette gjelder vel for de fleste bilmerker, selv om noen er verre enn andre.

 

 

 

Pantera

Lenke til kommentar
120 000 km i året? Er vel litt forskjell på det, og 20-25 000, som de fleste andre som kjører en del ligger på.....

 

Verksted-besøk/ståtid har du jo på alle nye biler, da disse alltid har feil som må rettes. Dette gjelder vel for de fleste bilmerker, selv om noen er verre enn andre.

 

 

 

Pantera

6626253[/snapback]

 

 

Nå ble det jo tidligere nevnt her, at jeg mente det lønte seg med ny bil hvis man kjørte laaangt. Jeg nevnte da OVER 50000 km/året.

 

Voyageren min har nå gått 100000 km på 11 mnd. Har ikke vært på verksted utenom service. Men MB Sprinteren som jeg kjører litt med, den har vært EN DEL på verksted. Men den er nå degradert til "reservebil".

Lenke til kommentar
Nå ble det jo tidligere nevnt her, at jeg mente det lønte seg med ny bil hvis man kjørte laaangt. Jeg nevnte da OVER 50000 km/året.

 

Voyageren min har nå gått 100000 km på 11 mnd. Har ikke vært på verksted utenom service. Men MB Sprinteren som jeg kjører litt med, den har vært EN DEL på verksted. Men den er nå degradert til "reservebil".

 

Men hva får du igjen for bilen, når den har gått ca 360 000 km, etter 3 år? Siden du da kjøper helt ny bil, regner jeg med at du gjør det hos forhandler, og er han da i så fall villig til å gi en bra pris for en bil som har gått så langt?

 

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Nå ble det jo tidligere nevnt her, at jeg mente det lønte seg med ny bil hvis man kjørte laaangt. Jeg nevnte da OVER 50000 km/året.

 

Voyageren min har nå gått 100000 km på 11 mnd. Har ikke vært på verksted utenom service. Men MB Sprinteren som jeg kjører litt med, den har vært EN DEL på verksted. Men den er nå degradert til "reservebil".

 

Men hva får du igjen for bilen, når den har gått ca 360 000 km, etter 3 år? Siden du da kjøper helt ny bil, regner jeg med at du gjør det hos forhandler, og er han da i så fall villig til å gi en bra pris for en bil som har gått så langt?

 

 

 

mvh

Pantera

6626679[/snapback]

 

Kjører'n ca 4 år. deretter blir den privatbil. Det vil si lite kjørt, siden jeg ikke er stort hjemme...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...