Gå til innhold

Problemer med directx og installasjon av SonyVegas


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg forsøker å få installert Sony Vegas Movie Studio 6.0.

Men for å kunne klare det så må man ha installert directx 9.0c.

 

Jeg har installert directx 9.0c utallige ganger, og jeg spiller daglig opptil flere spill som krever directx 9.0c (quake4 etc).

 

Problemet mitt tror jeg at når jeg drar en "dxdiag" så står det at min directx version er 8.1. Selvom den egentlig er 9.0c.

 

Jeg tror at Sony Vegas installasjonen leser bare av på samme sted som "dxdiag" og av den grunn så lar det seg ikke installere.

 

Noen som har erfaring på området eller bare har peil generelt, så setter jeg veldig pris på hjelp i saken.

 

på forhånd takk

 

Daniel R

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har slitet med denne feilen i noen dager nå, etter utallige søk på google så har jeg enderlig funnet svaret!

 

Legger til svaret for fremtidlig "søking" (evt slett om dere vil)

 

 

I was reminded during the XP Embedded customer chat session yesterday that there is an outstanding bug with DirectX 9.0 in XPe SP2 that causes it to display an incorrect version when queried by DXDiag. Currently DXDiag shows the version to be 9.0b instead of 9.0c. The fix is to modify the following key-

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\ SOFTWARE\ Microsoft\ DirectX\ Version\ 4.09.00.0902

 

Should read:

HKEY_LOCAL_MACHINE\ SOFTWARE\ Microsoft\ DirectX\ Version\ 4.09.00.0904

 

ifra Windows Xp Embedded Team.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...