Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

3,4 i snitt nok til å komme inn på media og komi..


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er 14 år, og begynner i 9.klasse nå..

Har igrunn tenkt mye i det siste på å gjøre det bra når skolen begyner igjen om 19dager...

 

Har utrolig lyst til å søke om å komme inn på Media og komikasjon i Larvik når jeg går ut i 10.klasse..!

 

Jeg hadde 3,6 i snitt når jeg gikk ut av 8.klasse nå..

 

Trur noen av dere at jeg vil kunne ha noen sjangst til å komme inn der, med dette snittet mitt?, eller må jeg gjøre noe mer med det? :dontgetit: ..

 

Håper at dere vil svare med begrunnet svar.. Takk

 

 

 

-ViVaLaMorTen

Endret av vivalamorten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror desverre ikke det... såklart kan snittet forandre seg år til år, men rundt om i Vestfold så ligger snittet på rundt 5 for å komme inn der.

6599115[/snapback]

 

På multimedia og kommunikasjon på Melsom Videregående i Vestfold, er snittet over 4,2, enda høyere i Horten.

Lenke til kommentar
Jeg tror desverre ikke det... såklart kan snittet forandre seg år til år, men rundt om i Vestfold så ligger snittet på rundt 5 for å komme inn der.

6599115[/snapback]

 

På multimedia og kommunikasjon på Melsom Videregående i Vestfold, er snittet over 4,2, enda høyere i Horten.

6599122[/snapback]

Ok, da har det detti litt siden kompisene mine søkte der da.. det var 2-3 år siden. ;)

 

Er jo bare å søke og håpe på det beste... venteliste kan man jo også sette seg på hvis man ikke kommer inn etter 1. opptak.

Lenke til kommentar
Rimelig lavt snitt vi har her..

 

Hadde 3.2 ca i snitt, og kom inn enda jeg hadde det som 3'e valg..

6599135[/snapback]

 

 

Hvor kom du inn med 3,2? :)

6599145[/snapback]

 

komm først inn på 2'e valget mitt, mekk, men 3 dager etter skolestart fikk jeg plass på elektro :) så gikk det..

 

Kom ut derifra med 3.7 i snitt :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg har litt over 4.1 i snitt og endte opp på 8. plass på den ene og 4. plass på den andre skolen jeg søkte medier og kommuniskasjon på. Dette var etter 2. inntak. Etter 1. inntak var jeg på 16. og 29. plass. Dette var på Nesodden og Drømtorp vgs.

 

Mitt tips er å bare jobbe som faen dette siste året. Jeg kunne lett ha økt snittet mitt så jeg hadde kommet inn, og jeg kommer kanskje til å angre resten av livet på at jeg ikke gjorde det. (vet ihvertfall om mange andre som gjør og vil gjøre det.)

 

På en annen side, hva du utdanner deg som nå har faktisk lite å si i forhold til ditt fremtidige yrkesliv. Min erfaring er at du lærer mye mer av å jobbe på det aktuelle stedet i noen uker, enn å gå på skole i 3 år med pugging og lite praksis. Det gjelder ihvertfall meg.

 

Edit: Jeg glemte å si at jeg fikk NG i orden, noe som helt klart var avgjørende.

Endret av lexmyr
Lenke til kommentar
jeg har litt over 4.1 i snitt og endte opp på 8. plass på den ene og 4. plass på den andre skolen jeg søkte medier og kommuniskasjon på. Dette var etter 2. inntak. Etter 1. inntak var jeg på 16. og 29. plass. Dette var på Nesodden og Drømtorm vgs.

 

Mitt tips er å bare jobbe som faen dette siste året. Jeg kunne lett ha økt snittet mitt så jeg hadde kommet inn, og jeg kommer kanskje til å angre resten av livet på at jeg ikke gjorde det. (vet ihvertfall om mange andre som gjør og vil gjøre det.)

 

På en annen side, hva du utdanner deg som nå har faktisk lite å si i forhold til ditt fremtidige yrkesliv. Min erfaring er at du lærer mye mer av å jobbe på det aktuelle stedet i noen uker, enn å gå på skole i 3 år med pugging og lite praksis. Det gjelder ihvertfall meg.

 

Edit: Jeg glemte å si at jeg fikk NG i orden, noe som helt klart var avgjørende.

6696203[/snapback]

 

NG i orden er vel langt i fra avgjørende?

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg er 14 år, og begynner i 9.klasse nå..

Har igrunn tenkt mye i det siste på å gjøre det bra når skolen begyner igjen om 19dager...

 

Har utrolig lyst til å søke om å komme inn på Media og komikasjon i Larvik når jeg går ut i 10.klasse..!

 

Jeg hadde 3,6 i snitt når jeg gikk ut av 8.klasse nå..

 

Trur noen av dere at jeg vil kunne ha noen sjangst til å komme inn der, med dette snittet mitt?, eller må jeg gjøre noe mer med det? :dontgetit: ..

 

Håper at dere vil svare med begrunnet svar.. Takk

 

 

 

-ViVaLaMorTen

6599109[/snapback]

 

 

Det kan funke. en kompis av meg kom inn på media med 3,5 i snitt på en skole hvor snittet egentlig var godt over 4. han var bare drit heldig, fordi han var vist en av 3% med for dårlig karakter som ble tatt inn på skolen. PS: han søkte IKKE særskilt ;)

 

Så det kan gå, men da skal du være damn lucky :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...