Gå til innhold

Kommer det noen nye objektiver i høst. Canon, sigm


Anbefalte innlegg

For meg virker det som Canon kommer/har kommet med samme objektiver som de har fra før, men med IS.

 

Alle L objektivene føler jeg passer best på fullframe kameraene. Vi APS-C Canon 30D menneskene føler jeg ikke får så mye passende.

 

Trenger man en linse på tur så er 28-300L IS greit valg på fullframe. Selv om den er litt tung. Dekker det meste unntatt lysstyrken.

Men savner 16-200 IS L objektiv.

EF-S 17-55 2,8. Det er litt snaut. Derfor ble det EF-S 17-85 IS selv om lysstyrken ikke er helt topp er den grei ute i sommerværet. Men skulle ønske Canon hadde laget en 17-135mm 3,5L eller noe slikt.

Tokina kommer i høst med 17-135 3,5-5,6 men kvaliteten på den er uviss.

Tokina kommer med 50-135 2.8DX. Noen som har noe formening om kvaliteten på dette objektivet. Blir det bare et skrangleverk?

Liker omerådet 17-135. Synes 70mm på 70-200 burde gått litt lengere ned for å få den litt brukervennlig på APS-C.

 

Derfor lurer jeg på om det kommer noen andre objektiver i høst som kan konkurere med brennvidden til Tokina 50-135.

 

Lager Canon så utrolig mye bedre linser enn de andre? Har en Sigma 24mm EX DG 1,8 og har testet Sigma 150 2,8 på 30D, men autofokusen har litt problemer om det er en vegg man fokuserer på. Hender ofte på andre ting også at man må holde "skyteknappen" nede litt for at den skal klare å fokusere tilbake til riktig. Andre som har problemer med Sigma?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For meg virker det som Canon kommer/har kommet med samme objektiver som de har fra før, men med IS.

 

Alle L objektivene føler jeg passer best på fullframe kameraene. Vi APS-C Canon 30D menneskene føler jeg ikke får så mye passende.

Svaret er ganske enkelt at L-objektivene _skal_ passe til full-frame, og dermed er det langt fra trivielt å lage noe som 16-200 IS, som også blir bra nok til at de tør å putte en L på det.

 

Da er det heller å håpe på at Canon lanserer en annen "L-serie" til APS-C, som har samme byggekvalitet og optiske kvaliteter som L, men bare passer til crop-kameraer (og kan sikkert godt ha EF-S-fatning). 17-85 IS er ikke god nok, såvidt jeg har skjønt på forumet her, både med tanke på stabil optisk kvalitet og byggekvalitet. Hadde det ikke vært for det, hadde det vært et spennende objektiv, i hvert fall hvis det var et blendertrinn eller to bedre (17-85IS F/3.5 eller F/2.8-4.5 kunne begynt å likne noe :o)

Lenke til kommentar
Svaret er ganske enkelt at L-objektivene _skal_ passe til full-frame, og dermed er det langt fra trivielt å lage noe som 16-200 IS, som også blir bra nok til at de tør å putte en L på det.

 

Enig med k-ryeng her. Tviler på at man klarer å lage en 16-200 som fortjener en L... I så fall blir den utrolig dyr!

Lenke til kommentar
Drømmeobjektivet er 10-300 IS f1,4L vekt 1 kg, lengde 15 cm. Pris under 8000kr.
Jeg tør ikke engang tenke på hvor r*vva kvaliteten høyst sannsynlig ville blitt på et objektiv med de spesifikasjonene :!:

 

Skal du ha topp optikk, og et stort område, må man bare finne seg i å ha flere objektiver. For de fleste vil imidlertid Tamron 18-200 være greit nok, selv om også dette har sine ulemper pga. stort område til en relativt billig pris.

Lenke til kommentar
Jeg savner et fast 500 mm der er til at betale - f.eks. 500 mm  f5,6  :thumbup:

 

Det billligeste jeg har kunnet finde er sigmas f4,5 til rundt 30 kilo, eller canons 500 mm f4 IS til 45 - ,men det er så ikke lige billigt i min verden  :no:

6618225[/snapback]

 

500 mm/f5,6 får du her til NOK 6000 + adapter NOK 600

http://www.exposervice.no/index.php?page=K...e&varenr=656009

Har testet den og den er skarp, men for dagens utstyrsfreakere har den ikke autofokus.

Kan brukes på alle formater fra CROP 2X til 45x60 mm.

 

JA, det er en speiltele, men den er skarpere enn f.eks. SIGMAs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...