Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kapaks; bredbånd eller ikke?


Gjest Slettet-45jaQkrH

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-45jaQkrH

Er nyinflyttet i en eldre bolig, og har prøvd å skaffe meg bredbånd, men fikk tilbakesvar fra leverandør om at det er linjetekniske problemer som hindrer dette :cry:

 

Trenger kort og godt litt hjelp på om det er teknisk mulig å få bredbånd (tar til takke med noenlunde det meste, er litt desperat) til min bolig? Er det omkoblinger som jeg kan forespøre om, selv om jeg må betale montør for dette, etc? All hjelp mottas med takk.

 

Etter litt søk her har jeg funnet frem til Kapaks og har selv prøvd å forstå noe ut av informasjonen der, uten stort hell.

 

når jeg gjør et enkelt søk på ADSL Basis, med adressesøk da jeg ikke har fasttelefon(uttak i veggen, men har ikke abbonement), kommer det opp følgende info:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Resultat av validering:

(30) Produkttilgjengelighet kan ikke avgjøres automatisk og må sjekkes manuelt. Det angitte produktet kan bestilles på den forespurte linjen, men linjetekniske forhold kan forhindre produktleveranse.

Forhold: ADSL kan bestilles på den forespurte linjen, men det er usikkert om produktet kan leveres ettersom det er avdekket linjetekniske forhold, eller elektronikk på linjen.

 

Merknader:

Det er utstyr på linjen som om mulig må fjernes før produktet kan leveres.

Linjen har produktet analog telefoni

Mulig produktklasse: ADSL 14432/800

 

Adresseinformasjon

Fylke: HEDMARK

Kommune: ÅMOT

Adresse: VINGÅRDSVEIEN 4

Postnr/sted: 2450 RENA

FAR ID: 178488000

Produktinformasjon

Produkt på abonnementet: PSTN

Søkt produkt: ADSL-BASIS

Høyeste produktklasse: ADSL 14432/800

Høyeste nedlastingshastighet pr trådpar: 14432

Høyeste opplastingshastighet pr trådpar: 800

Produktkode: 121

Mulig produktklasse: ADSL 160-864/128-256

Mulig produktklasse: ADSL 480/128

Mulig produktklasse: ADSL 864/192

Mulig produktklasse: ADSL 1248/256

Mulig produktklasse: ADSL 1856/384

Mulig produktklasse: ADSL 2464/384

Mulig produktklasse: ADSL 3616/448

Mulig produktklasse: ADSL 4864/512

Mulig produktklasse: ADSL 6080/512

Mulig produktklasse: ADSL 7232/640

Mulig produktklasse: ADSL 9600/704

Mulig produktklasse: ADSL 14432/800

Linjeinformasjon

Telefonnummer: (Strøket av meg, tilhører forrige huseier som har tatt med seg nummeret videre)

Linjenummer: 154657

Signatur for modersentral: EM7

 

Denne informasjonen sier egentlig meg veeeldig lite...

Når jeg så forsøker å søke på isdn på samme adresse/gårdsnummer, så får jeg derimot opp at det er to linjer tilgjengelig, en ledig og en ubrukt. Har lest andre poster om at "kan man få isdn kan man få adsl", men ikke funnet noe som kan bekrefte dette. Er det reelt å kunne bestille isdn for så å da kunne få mulighet til adsl?

 

Ved alle søk er avstanden til sentral 1034m, noe som skulle tilsi at de fleste hastigheter skulle være tilgjengelig viss alt annet ligger til rette.

Gårdsnr: 8

Bruksnr: 145

 

all hjelp mottass med stor takk :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-45jaQkrH
Dette var jo en grei melding: "Produkttilgjengelighet kan ikke avgjøres automatisk og må sjekkes manuelt". TA kontakt med den leverandøren du tenker på å få de til å sjekke.

6598071[/snapback]

 

 

problemet er at jeg allerede har fått avslag på vanlig bestilling av adsl fra leverandør. Noe mer spesifikk info på hvorfor har jeg ikke fått.

Lenke til kommentar
Dette var jo en grei melding: "Produkttilgjengelighet kan ikke avgjøres automatisk og må sjekkes manuelt". TA kontakt med den leverandøren du tenker på å få de til å sjekke.

6598071[/snapback]

 

 

problemet er at jeg allerede har fått avslag på vanlig bestilling av adsl fra leverandør. Noe mer spesifikk info på hvorfor har jeg ikke fått.

6598090[/snapback]

 

Er nok den kapaks-sjekken som er grunnen til avslaget.

Hvis du virkelig vil ha adsl der, så tror jeg det er størst sjanse for å få det hvis du prøver å bestille gjennom Telenor. Er jo de som eier kobberkablene med "utstyr som må fjernes"...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...