Gå til innhold

dell xps 1210 taster


nakai

Anbefalte innlegg

Morn.

 

Her sitter jeg med en ny xps 1210 hvor "r"-tasten sitter ufattelig langt inne. man må trykke mye hardere på denne enn alle andre taster for å registrere trykket.

 

Er det en grei prosedyre å vippe opp denne tasten eller risikerer jeg å brekke noe plastikk? Jeg kan muligens klare å utbedre dette ved å plundre litt under der..

 

Det er litt kjipt å skulle føkke den opp samme dagen jeg får den, men det er enten det, eller å vente 14 dager på en ny en. :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På mitt tastatur kreves det en del kraft å vippe av tasten, men det tåles uten at noe blir ødelagt. Derimot er det ett h*****e å få den på plass igjen, fordi det er noen små armer under der som må løftes opp for å treffe inni tasten igjen...

6597633[/snapback]

 

Hei,

 

Dette har jeg opplevd før, med andre tastaturer riktignok, og det er et lite helvete å få de på plass igjen som du sier. Men for ordens skyld: det er samme, eller lignende maskin du snakker om her?

 

Prøvde å vippe litt på den, men de sitter iallefall mye bedre enn noe jeg har vært borti før.

Lenke til kommentar

Min maskin har nok ikke mye til felles med XPS 1210, annet enn at det trengs mye kraft for å få løs tastene. Har du skrudd av tastaturet, slik at du sitter med dette løst? om du skrur det av kan du kanskje se under en av tastene på kanten og prøve å løsne denne, for å se om det er noe som er kritisk under der...

Lenke til kommentar
Min maskin har nok ikke mye til felles med XPS 1210, annet enn at det trengs mye kraft for å få løs tastene. Har du skrudd av tastaturet, slik at du sitter med dette løst? om du skrur det av kan du kanskje se under en av tastene på kanten og prøve å løsne denne, for å se om det er noe som er kritisk under der...

6598197[/snapback]

 

Slutta med pyse-greiene mine og dro opp tasten med tvang :dontgetit:, det gikk visst uten å knekke noe plastikk, og tasten var det forholdsvis enkelt å sette på plass igjen.

 

Det hjelp dog ikke stort på problemet. Prøvde med noen teipbiter under tasten, og det hjelp litt, men ikke nok.

 

Blir vel å ringe dell i morra og be om ny maskin. Håper å tjene noe ekstrautstyr på kjøpet ved å drive emosjonell utpressing av kundebehandler. :D

Lenke til kommentar

Hvis du Raijin skal ha en pc til skolebruk så velg nå XPS1210.. som er dobbel så lett.

Den yter moderat med grafikk og hvis du har en kraftig stasjonær er det overkill med 1710 hvis du ikke er ufattelig rik da.

Men vent til Merom kommer.

 

Har hatt I9400 og XPS 1710 tro mei, jeg vet hva jeg sier når vi snakker om 4kilos maskiner.

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar
God kveld!

 

Blir litt OT, men hadde en av dere med xps 1210 giddet å skrive en erfaring eller noe lignende om pc'en? Vurderer å kjøpe den til skolebruk. Vipper egentlig mellom denne og m1710.

6598720[/snapback]

 

Vel, mitt inntrykk så langt er helt greit med unntak av den ufattelig irriterende "r"-tasten. :no:

 

Dro ut kontakta på batteriet klokka 21 og har jobbet med den non-stop omtrent siden det, nå er klokka over 12 og jeg har vel kommet til 40% gjenværende på batteriet :) hehe. Nå skal det sies at jeg valgte integrert grafikk/1.66ghz og 9 cellers batteri (7200rpm disk), så det hjelper nok endel på.

 

Ble skuffet over skjermen, men det er vel sånn bærbare skjermer er. Sitter med en NEC 2080UXi hele dagen, så en nedtur må forventes på det feltet.

Den lyser opp som ei lampe og mangler kontrast og farger.

 

Knappene foran er også dårlige synes jeg, men pekerflaten er den beste jeg har vært borti.

 

Jeg får se hva jeg gjør med maskina mi, har egentlig lyst til å kvitte meg med alt dell-pisset som følger med og reinstallere for å kunne bruke den. Jeg fant ut at "r"-tasten funker greit om jeg treffer "r"-en rett ved overgangen til "t"-en. hehe. (forslag til hva jeg skal gjøre med saken mottas)

Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Åsmund: Tingen er at jeg kanskje skal utenlands, på musikkstudium. Der er det relativt lite forelesninger, kanskje ingen tror jeg. Og siden jeg er utenlands så har jeg ingen stasjonær pc. Men det er kanskje like greit bare å skaffe seg en stasjonær da? men samtidig så hadde det vært gøy å ha en bærbar, som man kan ta med seg på skolen hvis det skulle være noe. Jeg trenger egentlig ikke rå ytelse, men jeg har lyst på en 17" skjerm. Hmm, etter det jeg har skrevet nå, så virker det som om m1710 ikke er den ideelle bærbaren for meg, hehe. Men jeg har jobbet mye i sommer, så jeg har råd til den. Går det greit å bruke m1710 på fly og tog? eller er den for stor til slikt? Men har uansett tenkt å vente på merom. Skoleåret begynner ikke før 1. oktober for min del. Takker for svar!

 

 

nakai: Høres bra ut! Det er vel omtrent 4 timers batteritid på den, er det ikke? Hvordan er grafikkytelsen? er glad i spill. klarer du å fyre opp battlefield 2? Takk for tilbakemeldingen!

Lenke til kommentar
nakai: Høres bra ut! Det er vel omtrent 4 timers batteritid på den, er det ikke? Hvordan er grafikkytelsen? er glad i spill. klarer du å fyre opp battlefield 2? Takk for tilbakemeldingen!

6604562[/snapback]

 

Jeg konfigurerte min for best mulig batteritid og valgte derfor gma945 integrert grafikk, tror ikke jeg skal fyre opp battlefield her ;)

 

Jeg får iallefall over 5 timer med ordentlig bruk på min (surfing/arbeid/musikk osv.), men det blir sikkert noe mindre med go7400.

 

Etter en dag har inntrykket fått satt seg litt. Har sletta hd'en, reinstallert alt osv. Jeg får tilsendt nytt tastatur, og da har jeg ikke noen ankepunkter bortsett fra at jeg gjerne skulle hatt en dvi utgang :( Også er tastene litt bløte.

 

Tester med chessmaster 10th ed. (som er multithreaded) forteller meg at core duo 1.66ghz er over dobbelt så rask som min gamle 2.8 p4 northwood! jeg var litt i tvil om hva slags prosessor jeg skulle velge, men jeg er glad jeg valgte minne over cpu.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

På min XPS M1210 hadde jeg problemer med noe dritt under opp-knappen, så jeg dro den opp til slutt, og der knakk en liten plastbit gitt.. Sitter her med halvveis ødelagt oppover-knapp, så vil ikke anbefale det til noen andre.. Mulig det bare er de knappene siden de er litt mindre enn de andre.. (Gjorde dette før jeg leste denne tråden, så ikke deres feil :p)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...