Gå til innhold

Proteiner hvorfor ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du tar proteiner før og etter trening for å bygge muskler bedre. Det er veldig vanskelig å få i seg anbefalt mengder proteiner gjennom kostholdet. For meg er det egentlig umulig så jeg drikker Protein som et supplement til kostholdet.

 

Du blir ikke feit av proteiner nei, alt du gjør er å bygge musklene dine.

Lenke til kommentar

Har ikke lest posten, men tar en "quick" gudie:

 

Se på proteiner som lego klosser, og du har et lite slott. Slottet blir litt ødelagt (etter du har trent) og du får nye klosser til og bygge med (proteiner).

 

48 timer senere er slottet bygget oppigjenn og litt større.

 

Den eneste forskjellen er at du ikke kan tygge 5 kilo med proteiner for så å se ut som Arnold neste dag.

 

ble sikkert litt rotete, men håper dere forstår.

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar
forstår, men hvordan bruker ein slik pulver man blander ut, er det slik at ein tar det før under og etter trening eller hvordan er det?  som jeg har skrevet tidligere eg jeg bare 15 er det "farlig" og ta protein pulver

6599068[/snapback]

 

Proteiner som ikke trengs i 'konstruksjon' i kroppen blir omgjort til energi på lik linje med karbohydrater og fett (så er det mulig å bli fet av det ja). Har ikke hørt at man kan ta skade av for mye proteiner, men et balansert kosthold er jo det beste ja,,,,

Lenke til kommentar
Har ikke lest posten, men tar en "quick" gudie:

 

Se på proteiner som lego klosser, og du har et lite slott. Slottet blir litt ødelagt (etter du har trent) og du får nye klosser til og bygge med (proteiner).

 

48 timer senere er slottet bygget oppigjenn og litt større.

 

Den eneste forskjellen er at du ikke kan tygge 5 kilo med proteiner for så å se ut som Arnold neste dag.

 

ble sikkert litt rotete, men håper dere forstår.

6599040[/snapback]

 

Dette skjer jo uavhengig av kosttilskudd om man er et normalt sunt kosthold. Det er hvertfall min påstand :)

Lenke til kommentar

Etter hva brukeren "Hyrlen" sier. Skal det ikke være farlig og trene i ung alder. Ser heller ikke at det ska være farlig og ta kostilskudd, dog er ikke sikker.

 

Bare pass på og tren riktig og ikke for mye, så du ikke ødelegger deg selv :)

 

Hva skjer?

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar
flott, vet dere de beste måtene og få firkanta bryst, sixpack, biceps triceps, overrygg.

6599121[/snapback]

 

Basisøvelser er nok generelt å anbefale. Da får du trent hele kroppen med gode øvelser.

 

• Knebøy

• Markløft

• Benkpress

• Millitærpress

• Dips

• Chins

• Foroverbøyd stangroing

 

Med disse øvelsene får du trent hele kroppen svært godt. Se her for hvordan de skal gjennomføres. Link iform.no

Lenke til kommentar
takk takk  :D

er det noen av dere som tar proteiner, er det effektift

6599180[/snapback]

 

Det er nok ikke noe bole middel. (Og godt er det)

 

Men pass på og utfør øvelsen sikkelig, begynn med kanskje bare stang for og øve øvelsene inn. Det dummeste du kan gjøre er og hive på alt du greier fra begynnelsen. Da er teknikken dårlig, som kan føre til skadde armer og bein eller gudene vet hva.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...