Gå til innhold

Zalman Reserator 2 Review


Anbefalte innlegg

VR-Zone har testet den nye Reserator 2 som kommer i salg om ikke så altfor lenge. Testen finner du her.

 

Gleder meg utrolig mye til de får denne i norske nettbutikker. Regner med at Microplex er tidligst ute av de norske. Gjenstår også å se hva prisen på denne blir, og med tanke på at prisen på Reserator 1 plus ligger på ca 2000kr så blir nok ikke denne akkurat billigste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser nesten ut som en oljeovn.

Det tok på litt ekstra kjølepasta ser jeg http://resources.vr-zone.com/Shamino/zalmankit/29.jpg :p

6600800[/snapback]

Hah! Lol! Det var litt i det drøyeste laget med kjølepasta.. :p

 

Jeg ble ikke så veldig begeisteret over gpu blokka da... Ingen ram kjølere følger med, og den er av aluminium... Mindre ledeevne.. Også syntes jeg den kjølte dårlig. Men nå er vel 1900 et varmt kort?

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Ser nesten ut som en oljeovn.

Det tok på litt ekstra kjølepasta ser jeg http://resources.vr-zone.com/Shamino/zalmankit/29.jpg :p

6600800[/snapback]

Hah! Lol! Det var litt i det drøyeste laget med kjølepasta.. :p

 

Jeg ble ikke så veldig begeisteret over gpu blokka da... Ingen ram kjølere følger med, og den er av aluminium... Mindre ledeevne.. Også syntes jeg den kjølte dårlig. Men nå er vel 1900 et varmt kort?

6601023[/snapback]

Kjølerene som Zalman lager er for det meste ikke laget for å være ekstremkjølere. Denne kjøleren(Reserator 2) er laget for å være et stille alternativ til de kjølerene som følger med maskinen. Jeg har selv en Reserator 1 og digger den. Den er helt lydløs og klarer moderat overklokking uten at den blir varm. Jeg tipper at Reserator 2 dekker mitt behov (Intel Core 2 Duo som blir noe overklokket, Voltmoddet 7900GT som muligens skal i SLI) og alt dette uten en eneste vifte som lager bråk.

 

Hadde jeg ønsket å overklokke maskinen min masse så hadde jeg valgt helt andre løsninger som kjøler maskinen bedre(fasekjøling). Jeg har heller ikke noe ønske om å ha masse ekstra 120mm vifter som står og durer på en kjip hjemmelaget løsning som ikke ser ut. Jeg ønsker noe som ser bra ut og som jeg kan sette i stuen uten at kjæresten klager.

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar
Ser nesten ut som en oljeovn.

Det tok på litt ekstra kjølepasta ser jeg http://resources.vr-zone.com/Shamino/zalmankit/29.jpg :p

6600800[/snapback]

Hah! Lol! Det var litt i det drøyeste laget med kjølepasta.. :p

 

Jeg ble ikke så veldig begeisteret over gpu blokka da... Ingen ram kjølere følger med, og den er av aluminium... Mindre ledeevne.. Også syntes jeg den kjølte dårlig. Men nå er vel 1900 et varmt kort?

6601023[/snapback]

 

Jeg syntes gpu-kjøleren kjølte imponerende bra! 51c full load med x1900gt og en romtemperatur på 28c er absolutt godkjent. Vi snakker om en helt vifteløs vannkjøling med en pinglepumpe også :p

 

EDIT: Ram-kjølere har egentlig veldig liten virkning

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Ser nesten ut som en oljeovn.

Det tok på litt ekstra kjølepasta ser jeg http://resources.vr-zone.com/Shamino/zalmankit/29.jpg :p

6600800[/snapback]

Hah! Lol! Det var litt i det drøyeste laget med kjølepasta.. :p

 

Jeg ble ikke så veldig begeisteret over gpu blokka da... Ingen ram kjølere følger med, og den er av aluminium... Mindre ledeevne.. Også syntes jeg den kjølte dårlig. Men nå er vel 1900 et varmt kort?

6601023[/snapback]

 

Jeg syntes gpu-kjøleren kjølte imponerende bra! 51c full load med x1900gt og en romtemperatur på 28c er absolutt godkjent. Vi snakker om en helt vifteløs vannkjøling med en pinglepumpe også :p

 

EDIT: Ram-kjølere har egentlig veldig liten virkning

6602648[/snapback]

Oj kanskje jeg skummet igjennom det for fort. Jeg syntes jeg leste at ved load lå gpu tempen på 68c?

Men sant er det jo, det er jo ikke ment for überklokkere og er jo uten vifter! Så den virker jo lovende... Men jeg syntes den var litt stor?

Lenke til kommentar
Ser nesten ut som en oljeovn.

Det tok på litt ekstra kjølepasta ser jeg http://resources.vr-zone.com/Shamino/zalmankit/29.jpg :p

6600800[/snapback]

Hah! Lol! Det var litt i det drøyeste laget med kjølepasta.. :p

 

Jeg ble ikke så veldig begeisteret over gpu blokka da... Ingen ram kjølere følger med, og den er av aluminium... Mindre ledeevne.. Også syntes jeg den kjølte dårlig. Men nå er vel 1900 et varmt kort?

6601023[/snapback]

 

Jeg syntes gpu-kjøleren kjølte imponerende bra! 51c full load med x1900gt og en romtemperatur på 28c er absolutt godkjent. Vi snakker om en helt vifteløs vannkjøling med en pinglepumpe også :p

 

EDIT: Ram-kjølere har egentlig veldig liten virkning

6602648[/snapback]

Oj kanskje jeg skummet igjennom det for fort. Jeg syntes jeg leste at ved load lå gpu tempen på 68c?

Men sant er det jo, det er jo ikke ment for überklokkere og er jo uten vifter! Så den virker jo lovende... Men jeg syntes den var litt stor?

6602667[/snapback]

Den er stor ja. 44cm lang, 37cm høy and 7.5cm tykk. Og når du ser den i forhold til kabinettet så ser du at det er ingen småtass det er snakk om. Men jeg syns ikke det så ut som om selve vanntanken var noe større enn på Reserator 1, noe som vil si at den tar ca 2 1/2 - 3 liter vann. Kan ikke se utfra artikkelen eller de bildene jeg har sett tidligere om det er noen form for rørsystem i radiator delen, men håper det er det. Det kommer garantert flere og mer dyptgående tester i tiden fremover og jeg håper de har mer info om dette.

 

Edit: Ser ut som om det er en "flow indicator" i front av den. Så da er det rørsystem frem til den hvertfall. Hvordan dette går gjennom radiatoren blir litt værre å si noe om. Men det er Zalman det er snakk om, så det er nok laget for å gi fra seg mest mulig varme på veien tilbake til tanken.

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar

Jeg tenkte jeg skulle dele litt info jeg fikk nå nylig av Shamino(heldiggrisen som fikk Reserator 2 til testing). Han regnet med at Reserator 2 kom i salg i løpet av neste uken. Så da burde vi vel muligens se den i norske nettbutikker i løpet av et par mnd tid :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Digg.digg.digg!.. :love:

Zalman er bare konge på kjøleløsninger..

Synd at disse "reserator'ene" er nokså dyre (men ikke i forhold til en del av konkurrentene).

Selv har jeg mer moro med å komponere "egenmikk"..bl.a. med Zalman blokker, men når jeg er lei av dette.. så blir nok denne Reserator 2 en sterk kandidat til ett nytt bygg..

Lenke til kommentar

Jeg spurte tilfeldigvis Microplex i går om når denne blir tilgjengelig og svaret var:

 

"Jeg vet ikke når Reserator 2 vil være tilgjengelig. Zalman sendte ut en del, men ga deretter beskjed om at det var en feil med de så de måtte sendes tilbake."

 

Forhåpentligvis kommer de snart, men spørs om jeg kan vente siden jeg skal montere en ny Core 2 Duo maskin om en uke eller to. Vurderer i mellomtiden WaterChill Xternal, noen som har erfaring med denne, spesielt med viftene på lavest mulig hastighet?

Endret av sorzy
Lenke til kommentar
Jeg spurte tilfeldigvis Microplex i går om når denne blir tilgjengelig og svaret var:

 

"Jeg vet ikke når Reserator 2 vil være tilgjengelig. Zalman sendte ut en del, men ga deretter beskjed om at det var en feil med de så de måtte sendes tilbake."

6640203[/snapback]

De gav ikke noen indikasjon på hvor mye de kom til å koste? virker som om prisen blir ca 3K eller litt i underkant av det.

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar

Fikk en mail fra Zalman i dag.

 

Hello,

 

Thanks for your interest in our product. The Reserator 2 is just released and it is on the way there but it will take some more time because mostly they are arranged by Sea, usually, it takes about 1.5month to the most of European ports.

 

Best regards,

 

Support/Zalman

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...