Gå til innhold

Her er et tips til dere som leter etter PC-pult


Anbefalte innlegg

Tips til selvbygg; PC-pult.

 

Her er sluttresultatet av en idè jeg fikk da jeg gikk og sutret over at jeg ikke hadde råd til skikkelig pc-pult når jeg ønsket det som mest.

 

Plutselig falt det en idè ned i hodet på meg, og håndverkeren i meg tok overhånd.

 

Pulten er bygt opp ene og alene på deler fra Clas Ohlson på Oslo City.

 

Total kostnad er vel kanskje 1.000,- kroner. Kanskje litt dyrt, men det er virkelig praktisk og en velkonstruert løsning med tanke på bruksbekvemmelighet og praktiske løsninger.

 

Det fremste fordelen er at alt kan justeres; heves og senkes eller rett og slett tas bort. Med en vanlig pc-pult kan det være problematisk bare hvis du har kjøpt en ny kontorstol som kanskje er litt lavere enn den forrige.

 

Men denne er ikke det noe problem lenger.

 

Skriveplaten er stivet av med stålbjelker for å minske vibrasjoner i skjermen mens man skriver. Med to stålbjelker og en aluminiumslist (i front) og stabilisatorer på begge sidene er skriveplaten vibrasjonsfri og skjermen er helt rolig selv ved hard skriving.

 

Ville bare dele mitt tips med dere. Om det skulle falle i smak, så har jeg ikke tatt patent på det ennå. Bare å bygge i vei uten å bekymre deg for byggetillatelse :p

 

Se bilder..

post-25754-1154449215_thumb.jpg

post-25754-1154449229_thumb.jpg

post-25754-1154449246_thumb.jpg

post-25754-1154449259_thumb.jpg

post-25754-1154449274_thumb.jpg

post-25754-1154449282_thumb.jpg

Endret av Patience
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tips til selvbygg; PC-pult.

Skriveplaten er stivet av med stålbjelker for å minske vibrasjoner i skjermen mens man skriver. Med to stålbjelker og en aluminiumslist (i front) og stabilisatorer på begge sidene er skriveplaten vibrasjonsfri og skjermen er helt rolig selv ved hard skriving.

6596894[/snapback]

 

Dublir ikke kald på håndleddene når du hviler dem på bordkanten da? :p

Endret av Øssa
Lenke til kommentar

Tastaturplaten kan justeres for stabilitet via strekkfiskene som er hektet på kjettingene..

 

:-)

6601165[/snapback]

 

uten at det oppå detter ned hvis du justerer bare strekkfiskene?

6601205[/snapback]

 

Hele vekten hviler ikke på disse. Det er kun en avstivning for å hjelpe hylleknektene å stabilisere platen.. Knektene tar av for vekten..

Lenke til kommentar
Tips til selvbygg; PC-pult.

Skriveplaten er stivet av med stålbjelker for å minske vibrasjoner i skjermen mens man skriver. Med to stålbjelker og en aluminiumslist (i front) og stabilisatorer på begge sidene er skriveplaten vibrasjonsfri og skjermen er helt rolig selv ved hard skriving.

6596894[/snapback]

 

Dublir ikke kald på håndleddene når du hviler dem på bordkanten da? :p

6601250[/snapback]

 

Nei aldeles ikke.. Det føles faktisk deilig :-)

Lenke til kommentar
Pent, det der skal du tørre og vise fram :)

 

Det eneste, hvis du lener deg litt på hendene. Bøyer pulten seg da?

6601570[/snapback]

 

Nei slik det er nå så er platen svært stødig. Hylleknektene har støtte mot skinnene i bakkant. Og kjettingene tar av for det som hylleknektene ikke tar av som en følge av lengden .:-)

Lenke til kommentar
Har du sjekker hvor mye hyllene tåler da? Den(!) skruen som var festet i bordplata så ikke akkurat ut til tåle så veldig mye..!

6602742[/snapback]

 

Vekten hviler ikke på disse. Det er kanskje maks 1 kilo fordelt på begge under bruk. Vekten hviler på hylleknektene.. ikke kjettingene. Disse bare støtter og stabiliserer så skjermen ikke skal riste ved harde tastetrykk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...