Gå til innhold

Ny Bærbar - ca 10.000


Golwin

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har planer med å kjøpe meg en ny bærbar til ca 10000,- og trenger litt hjelp til å finne en.

 

Tenkte meg en litt all-around type, med mulighet for spill, men ikke en spill-pc.

Skjerm er ikke viktig, for har planer om å koble til en ekstern skjerm.

Så vil helst ikke ha en 17"

Tenkte dessuten å satse på en ekstern usb-harddisk, så det er kanskje lurere med en rask litt mindre harddisk (60-80?) enn en treg større en?

 

Den vil bli relativt lite flytta på/tatt med, foreløpig. Det blir kanskje litt aktuelt litt senere. Så at den skal være minst mulig/lettest er ikke største prioritet, men skal fremdeles være bærbar.

 

Trenger både trådløst nettverk og vanlig nettverk. TV-out og DVD-brenner er også kjekt. Kanskje prioritert litt ram for de tingene jeg har sagt ikke er så viktig?

 

Noen forslag?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har sett og hørt meg litt rundt, og ender med tre alternativer..

 

Den du sa: Acer Aspire 5671AWLMi/CenDuo/ATIX1600

 

Tundra 1559X - Intel Centrino 2.0GHz/1024MB/80GB/DVD RW/15"/6600 128MB

 

Toshiba Sat A100 15.4" WXGA,ATI X1400, Core Duo T2300,1 GB,80GB,DVD±RW,WLAN,XPH

 

 

De er vel stort sett like, utenom prosessor og grafikkort.

hvordan er "Intel Pentium-M 2.0GHz Prosessor "Sonoma" mot "Centrino Duo T2050"? (mye forskjell til T2300?)

 

og "Grafikk: nVidia 6600 MXM 128MB" mot "ATI Mobility™ Radeon® X1600 128MB/ 512MB Hypermemory"

 

Mellom Toshiba og Aceren går man fra T2050 til T2300 på CPU, mens man går ned fra X1600 til X1400 på skjermkort. Vil det si at det går "opp i opp", eller hvem av dem burde jeg 'prioritere'?

Lenke til kommentar

Freddy, jeg vil ikke øke prisen pga. det, når vekt osv. ikke er første pri.

 

Fetter'n, jeg vurde den også, men valget falt på den andre Aceren, jeg så ikke andre forskjeller enn at for 400 kroner mer økte man fra 14" til 15,4" (derav litt mindre vekt også)

 

men takker for svar, begynner å helle litt mot Acere'n

Lenke til kommentar

Hva med denne da?

 

Jeg er litt usikker på hvilket skjermkort som følger med, i overskriften står det jo ATIX1600.

 

Og hvis du ser på produktnummeret: LX.ATD05.050, og så ser på spesifikasjonene på det så står det X1600.

 

Maskinen hadde jo utrolig gode specs for prisen da :)

Endret av Sir Eatsalot
Lenke til kommentar
Freddy, jeg vil ikke øke prisen pga. det, når vekt osv. ikke er første pri.

 

Ikke bare vekta, men også størelsen samt at den har bedre cpu og den levers blant annet med XP Pro

Jeg har akkurat kjøpt meg en slik en men fikk den da for 9400 så valget mitt ble enkelt.

Har dårligere skjermkort da men spiller mindre og mindre så det går nokk :thumbup: Samt jeg skal bruke den til studier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...