Gå til innhold

DDR Ram + SDRam = sant ?


Qverner

Anbefalte innlegg

Vel, fant på en dårlig emnetittel, men får så være..

 

Uansett, jeg kjøpte meg 1024mb DDR ram og henta det i dag..

Da jeg skulle sette det inn så jeg at den gamle rammen var SDram.

Jeg byttet den ut med den nye for å se om iallefall den fugerte med hovedkortet. Det gjorde den <3

 

Uansett, det som hadde vært kos hadde vært å kunne bruke den nye og den gamle rammen sammen, men jeg vet ikke om det er mulig å blande SDram og DDR ram..

 

Så kan jeg bruke begge?

Hadde vært kos med 1536mb minne xD eller ikke? :p

 

Fjerna litt støv mens jeg drev inni pcen.. La oss si at jeg vet hvorfor jeg ikke trenger å støvsuge rommet mitt så ofte ^^

Endret av Qverner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nope, det var det jeg var litt redd for da jeg så at det ikke var samme.. men når jeg målte dem mot hverandre så hadde de helt lik form.. Var ikke en mm forskjell. så begge passa i samme slotten selv om de er av forskjellig type :D

 

Edit: Etter en titt på den gamle minnebrikken la jeg merke til at det står 512 mb DDR, men et annet sted på brikken står det SDRAM.. Kanskje det faktisk er DDR ram den gamle brikken også.. Men hvorfor står det SDRAM på den da også?

 

Hmm, *føle seg noob*

Endret av Qverner
Lenke til kommentar

SDR og DDR1 kan ikke kombineres, og passer heller ikke nedi hverandres slotter siden SDR har et ekstra hakk.

 

De siste fem bokstavene i betegnelsen SDR SDRAM (eller DDR SDRAM) har ikke noe med selve dataraten å gjøre, men står for "Synchronous Dynamic Random Access Memory". Denne betegnelsen gjelder for alle minneteknologier som er noenlunde aktuelle i dag.

Lenke til kommentar
SDR og DDR1 kan ikke kombineres, og passer heller ikke nedi hverandres slotter siden SDR har et ekstra hakk.

 

De siste fem bokstavene i betegnelsen SDR SDRAM (eller DDR SDRAM) har ikke noe med selve dataraten å gjøre, men står for "Synchronous Dynamic Random Access Memory". Denne betegnelsen gjelder for alle minneteknologier som er noenlunde aktuelle i dag.

 

Så det betyr vel at begge er ddr da? :D

Det var det jeg trodde, men ble usikker når det stod sdram på minnebrikka.

 

Tror jeg setter inn 512 mb rammen nå, så får vi se hva som skjer, er jeg heldig så fungerer det smertefritt. hvis ikke så får jeg klarer meg med 1024mb. merker forskjell med bare den tilogmed

Endret av Qverner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...