Gå til innhold

Kjøp av spill pc med vannavkjøling. 10k


Anbefalte innlegg

Hei.

Er vel en god stund siden jeg har bygget pc, og er vel litt utdatert på hva som er bra.

Jeg spiller for det meste online spill (WoW) men tenker å bygge pc som jeg kan ha en stund framover uten at det blir håpløst utdatert på spill.

 

Det jeg trenger er:

 

Prosessor: Intel eller amd.

Hovedkort

Ram

PSU

Skjermkort: Nvidia

 

Har tenkt å lest en del om vannavkjøling i siste, og lurer litt på om dere vet om et rimlig oppsett som funker bra, har tenkt å prøve å overklokke pc'n litt men ikke altfor mye, og ønsker en ganske stille pc. Har en Chieftech MiDi Tower fra før av i aluminium, lurer på om det er bra nokk hvis jeg skal ha vannavkjøling, ikke så veldig robust kabinett.

 

Budsjett: minst mulig :D , rundt 10k

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ei!

 

Her er det oppsettet jeg vil annbefale.

 

Det går nok helt fint med kabinettet ditt. Du kan evt. slenge på en vannkjøledel til skjermkortet ditt og. wink.gif

 

 

Hei takk for forslaget :)

Det var ganske bra forsåvidt jeg forstår, men har et par spørsmål til.

 

Hvorbra er vannavkjølingen du har gitt forslag om? (Thermaltake BigWater 745) lekker den mye? bråker den mye? har den vifte styring? Kjøler den bra? :)

 

Trur du jeg hadde klart meg med en Intel Core 2 Duo E6300? og hvor mye performance hadde jeg tapt på det i forhold til Intel Core 2 Duo E6600

 

En på jobben mente at jeg hadde hatt mer enn nokk med 7600GT, men er det lurt å legge litt til her? å ta XFX GeForce 7900GT 470M Xtreme 256MB i stedet? Og har det mye å si hvilken merke jeg går for? er XFX bra merke på skjermkort ? :)

 

Powersupplyen har jeg hørt mye skryt om så den tar jeg :)

 

Minne OCZ Gold Dual Channel DDR2 2048MB (2x1024MB) Er det bra merke/ram? bør jeg satse på 2gb med ram med en gang eller gå for 1gb å oppgradere senere?

 

Hovedkortet Abit AB9 såg helt greit ut.

 

Og Hvordan går det å klokke opp disse komponentene? er det greit eller burde jeg gå for noe annet hvis jeg har tenkt å prøve å klokke litt? :)

 

Takk igjen for forslaget, og håper på flere forslag/svar på spørsmålene mine, takk på forhånd :)

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Annbefalte det vannkjølingssettet fordi en venn av meg har det, med en GPU kjøler, og det fungerer veldig bra og han annbefalte det. Den lekker ikke, med mindre det er en produksjonsfeil, og da får du igjen alle ødelagte komponenter på garanti. Den har ikke viftestyring som jeg vet om, men er ikke helt sikker. Og den kjøler veldig bra.!

 

Du hadde nok klart deg bra med E6300, men du må ha et bedre hovedkort hvis du skal klokke mer enn 100MHz. Du kunne sikkert klart og klokket E6300 til 3.2GHz stabilt, kanskje mer.

 

Og 7600GT funker bra NÅ for tiden. Men den er ikke så fremtidsrettet. Den takler bra de fleste spill nå til dags, men hvis du skal ha denne dataen en stund, ville jeg klart ha kjøpt 7900GT. Merke har ikke så mye å si, men det er ikke så lurt å kjøpe seg skjermkort på Elkjøp. Og ja XFX er et veldig godt merke.

 

Gå for 2GB. Veldig god klokkeRAM fra OCZ ja. Men hvis du skal klokke veldig mye, bør du kanskje gå for litt dyrere RAM.

Endret av Jaybird
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...