Jump to content
Sign in to follow this  
abene

Om å oppgradere til Vista

Recommended Posts

Jeg kommer nå til å formatere hver eneste gang jeg legger in noen som helst versjon av Windows, men det er greit å vite for mer uvitende folk, som ikke ønsker "så stor jobb", og kjører i gang installasjon uten noen som helst backup.

Det er uansett smart å formatere og legge inn en ny Windows verson fra bunn av. Legge Vista over XP lager bare rot på disken med gamle filer spør du meg.

Veldig greit å ha muligheten. Hvis det ikke hadde gått hadde det vært vanskeligere og administert 'oppgradingspakker'. En oppgradering BØR være billigere enn fullversjon Vista. Bare synd den gamle XP'n da sansynligvis ikke lenger kan brukes på en gammel maksin..

Oppgrading uten reformattering kommer ikke til å skje på min egen mansik, men f.eks mutters. Hun har ingen kontroll over hvor hun legger filer og da er det like greit å oppgradere direkte og beholde alt rotet urørt ;)

jeg oppgradere ikke, best med clean install altid ;)

mitt system layout er:

C: = Windows XP Professional x64 Edition

D: = Mine Dokumenter & masse annet rart

jeg bruker ikke auto repair funsjonen i xp heller, den bare ødelegger systemet sine driver oppsett :(

Edited by wiak

Tror de fleste geekene (meg inkludert) ikke "stoler" på en upgrade. Clean install for the win :D

6594492[/snapback]

Det skal jeg love deg. Stoler ikke på upgrades for 50øre. :nei:

Jepp, går for clean install. Men venter så lenge som mulig. Når BF2? kommer i DX10 utgave eller noe sånt. Å oppgradere nå som XP begynner å bli stabilt ser jeg forøvrig liten grunn til.

Tviler på at Battlefield kommer i en DX10 utgave. Hvor har du hørt det?

6594731[/snapback]

Har ikke hørt det. Det var et hypotetisk eksempel på hva som gjør det tvingende nødvendig å anskaffe Vista ;-)

Tviler på at Battlefield kommer i en DX10 utgave. Hvor har du hørt det?

6594731[/snapback]

Har ikke hørt det. Det var et hypotetisk eksempel på hva som gjør det tvingende nødvendig å anskaffe Vista ;-)

6594741[/snapback]

Jeg tror nok EA har, i samråd med MS, en hel del spilletitler. I tillegg er det SVÆRT enkelt å omprogrammere spill laget for X360 til Vista med DX10.

Jeg tror nok EA har, i samråd med MS, en hel del spilletitler. I tillegg er det SVÆRT enkelt å omprogrammere spill laget for X360 til Vista med DX10.

6594755[/snapback]

Det er klart. Men for min del må det være et spill jeg ønsker å spille. Pen gla'vold med lav brukerterskel er liksom min greie..

Begynner vi å komme OT nå? jaja, som sagt jeg går for clean install :-)

Oppgradering har alltid vært pain in the ass. Ved problemer så må man renske maskinen. Installere gammel programvare, så den nye ... for så å møte på sære problemer...

.... nei ... clean all the way. Kun småprogrammer kan få lov å bruke oppgraderingsalternativer, siden disse ofte ikke skaper for mye tull.

Det er klart. Men for min del må det være et spill jeg ønsker å spille. Pen gla'vold med lav brukerterskel er liksom min greie..

Begynner vi å komme OT nå? jaja, som sagt jeg går for clean install :-)

6594788[/snapback]

Litt OT, men GTA kommer nok til PC og omtrent samtidig som X360 vil jeg tro. Det er gla' vold det :love:

Tør jeg egentlig spørre om det er noen god grunn til at man må kjøpe en av de to dyreste pakkene for å få lov til å oppgradere over sin gamle XP-installasjon? Jeg vil tro installeren som brukes er den samme i alle tilfellene. Dette er nok bare enda en Microsoft-måte å tjene enda mere penger. :(

Tør jeg egentlig spørre om det er noen god grunn til at man må kjøpe en av de to dyreste pakkene for å få lov til å oppgradere over sin gamle XP-installasjon? Jeg vil tro installeren som brukes er den samme i alle tilfellene. Dette er nok bare enda en Microsoft-måte å tjene enda mere penger. :(

6595499[/snapback]

Det er nok både og. Jeg tror dog vi med en gyldig lisens av XP Pro får en ganske bra subsidiert pris på blant annet Ultimate-versjonen, som forøvrig jeg skal ha. Håper jeg også jeg får noe fordi jeg er betatester. Det er iallefall lov å håpe :)

Tror de fleste geekene (meg inkludert) ikke "stoler" på en upgrade. Clean install for the win :D

6594492[/snapback]

Det skal jeg love deg. Stoler ikke på upgrades for 50øre. :nei:

6594522[/snapback]

kommer helt an på os-et...

kommer helt an på os-et...

6595981[/snapback]

Ikke på OS-et, men på oppsettet.

Edited by Dell_9200