Gå til innhold

stilling av skrift(oppløsning) på en widesreen...?


lasse91

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en widesreen 19" fra videoseven... denne skal brukes til bilderedigering og dermed måtte jeg unngå fordreide bilder som man fort får med en widesreen... dermed bestemte jeg meg for at jeg skulle oppgradere skjermkortdriver for å kunne oppnå oppløsningen 1440x900.... jeg gikk inn på packard bell sine sider(jeg har en packard bell) og fant driver, men igenting ble endrt.... så gikk jeg ned fra full oppløsning og da ble bildene helt fine... men nå erproblemet at skriften er blitt utydelig.. noen som vet hvor man kan stille på skriftoppløsningen elleR

??

 

 

 

På forhånd takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg vet er det ikke mye å gjøre med teksten. Hvis du går ned fra full oppløsning på en LCD skjermen blir normalt bildet alltid dårligere, du vil enkelt kunne se dette på f.eks tekst slik du gjør. Jeg ville helt klart kjørt med full oppløsning. Har du prøvd å f.eks oppdatere skjermkort driverene direkte på skjermkort produsenten din (f.eks nvidia.com eller ati.com), hvis den ikke støtter oppløsningen til skjermen din. Bilder på en widescreen pc skjerm skal ikke bli forvridd så lenge du setter riktig oppløsning på skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...