Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

får ikke tildelt ip


Anbefalte innlegg

Har problemer med en stasjonær pc som ikke får tilgang til nett/nettverk.

Både kabel og trådløs får melding om "begrenset eller ingen tilgang". Begge kortene er satt opp med å motta automatisk ip. Har prøvd å reinstallere kortene flere ganger. Alle andre pcer på samme på samme nett fungere utmerket.

 

Problem pc'n har hvert prøvd på flere ulike nett, med samme feil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvd å restarte en eventuell ruter/switch? Hadde akkuratt samme problem som du beskriver tidligere, og da var det det som skulle til.

6593965[/snapback]

 

 

Gjør det pluss at du går inn på startmenyen->kjør->skriv cmd-> skriv ipconfig/release -> så ipconfig/renew.

 

Da håper vi det funker := :w00t:

Lenke til kommentar

Kan være mange ting som gjør at man ikke får tildelt ip addresse.

 

1. DHCP servern er ikke konfigurert til å dele ut mer enn X antall ip addresser og X antall er delt ut.

2. En eller flere av lederne i kablene kan være defekt

3. Mac filtring er aktivert

4. Maskin er ikke korrekt konfigurert for å motta IP fra DHCP

5. Ved bruk av wlan på windows kan tredjepartsprogram overstyre windows innstillingene for SSID og passord samt i noen tilfeller ip instillinger. Typisk intelwlan software, hp, osv.

6. Feilaktig konfigurasjon av brannmur.

Lenke til kommentar

Ok! Det virker som uansett hva jeg gjør så henger nettverkskortet mitt igjen i et gammelt skole nettverk. Jeg tok nå og la inn en ny IP adresse selv ( siden ikke kortet greier å motta automatisk), la også på DNS fra nettleverandør. Firewall har jeg hele tiden hatt slått av. Dette virket fint og jeg kom fint inn på internett igår kveld :)

 

Så satt jeg på maskinen til morgen idag. IE lastet lenge og til slutt fikk jeg feilmelding om at den ikke fant noe nettside. :hrm: Jeg reeboota maskinen og prøvde igjen. Nå kom jeg litt inn på internett. Dvs. at IE klarer å laste inn siden litt. F.eks. toppen av nettsiden. Dette tar også veldig lang tid. Noe ide på hva som kan ha skjedd nå ? Testet samme linje på en annen maskin igjen og det fungerte fint.

Lenke til kommentar
Bare et gult utropstegn over nettverksikonet.

6602538[/snapback]

Avinstallere og reinstallere korrekte oppdaterte drivere for nettverkskortet.

6606114[/snapback]

 

Det er dessverre ikke så enkelt...

6606137[/snapback]

 

 

Prøvde på dette, samt restarte DHCP servicen. Men, som sagt fikk det til å fungere når jeg tastet inn IP istedenfor å motta det automatisk, samt DNS. Problemet er nå at ( etter en restart) internett går enormt tregt og jeg greier kun å laste inn havle internett sider.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...