Gå til innhold

Hva en kan gjøre før BC som ikke er bortkastet...


Anbefalte innlegg

Må si jeg er mektig fobannet over at det kommer ny lvl limit på lvl 70 i BC. Jajaja, jeg har hørt at det er bare å ikke kjøpe Bc, men jeg er da i en guild som jeg vil være med, og hvis en legger litt godvilje till ser en an en praktisk talt må kjøpe GC for å kunne spille videre med samme glede. For å forklare hvorfor jeg og antagelig vis mange andre føler det slik til de som ikke er lvl 60 og er for ny lvl limit... Når en har brukt 2-3-4 ganger så mye tid i lvl 60 for å få bra, kult gear osv føles det som å bli tvunget til å starte på nytt når det kommer lvl expantion. Alt det vi har gjort frem til nå med å få Wildheart eller Cenarion eller Stormrage (ja, jeg er druid:p) eller pvpset for den saks skyld vil nå bli bortkastet siden en kan skaffe seg det på en brøkdel av tiden vi har måttet bruke. Vi har ikke slaffet os slikt noe for å få et lite forsprang på lvl 70 kappløpet, men for å kune bli med guilden til neste steg i highend instancen (40man instancer). Det er rett og slett deprimerende at blizzard gjør dette, og min mening er at i stedet for at vi skal kunne komme os videre ved å lvl'e lengre, kunne de heller la guilder som ikke er blandt de 2 beste på realmen få sjangsen til og komme så langt at de kan præve seg i Naxx for eksempel. For og komme til poenget med denne tråden har jeg tenkt å høre om folk har ide'er om hva en kan gjøre før BC som en får igjen for etter BC har kommet. Eller med andre ord, hva som ikke blir verdiløst når lvllimiten økes. Jeg har funnet ut at rep med diverse factioner er noe som en muligens får igjen for når BC kommer, og har derfor prøvd å skaffe meg mest mulig rep på diverse steder. Begynte blandt annet med å farme rep med Wintersaber Trainers i Wintersprin for å få muligheten til å kjøpe den velidig skjeldne Reins of the Winterspring Frostsaber eller noe sånt, og kom til 1/4 av det jeg trengte for å komme fra Neutral til Exalted, men jeg måtte gi opp pga at det gikk for hardt ut over RL. AD rep er noe jeg også prøver og skaffe meg og heldig vis tar det ikke så lang tid, og er ikke så langdrygt som Wintersaber Trainers rep. Personlig er jeg ikke tilhenger av det med å skaffe seg alter og få flere lvl 60er, men heller få meg en skikkelig caracter. Skjønner selfølgelig at folk blir lei av å bare være en klasse og har lyst til å prøve noe nytt, men som druid can en jo egentlig prøve noe nytt bare ved å respecce. Har vist kommet så langt bort fra temaet som jeg unne omtrent med denne posten, men er stort sett intreirsert (et ord jeg aldri har kunnet å stave) i å høre andres meninger om Expantionen og lignende:D Håper folk tar seg bryet med å lese alt før de poster noe... Og dette er skrevet klokka tidlig morgen etter en natt med wow, så ikke klag over norsken min plz... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wall of text crits you for 3424242635353!

Har du hørt om enter-tasten?

 

All denne konstanste whininga er begynt å bli skikkelig utbrukt nå. Det er ett spill, og ett spill som trenger mer content.

Du spør om hva du kan gjøre som ikke er bortkasta tid før BC.. vell hva med å faktisk gjøre alle end-game instance'ne nå mens de er en utfordring? Dersom du mener at alt en gjør nå er bortkasta.. så burde du bare fryse kontoen din og vente til BC kommer.

 

Jeez Louise!

Lenke til kommentar

Synes ikke dette er whining jeg.

 

For en person med 5 lvl 60 chars, som har gjort alt i wow, og som bare ventet på noe nytt, så kan det vel kanskje se ut som whining.

 

Jeg har også bare en lvl 60, og har ikke opplevd alt. BC er nok den tingen som endelig får meg til å gi meg med "grinde helvete" wow.

 

Å starte på nytt er nok ikke noe problem for en som har lvlet 5 ganger til lvl 60, men for en som ikke har mulighet til å sitte med wow 24\7 så er utsikten til å rerolle ikke spesielt lystig.

 

Blizzard begår en kjempetabbe med lvl cap utvidelse. EQ prøvde det, de endte opp med utallige updates og nye endringer for å prøve å holde på spiller massen.

 

Den dagen BC er i butikken, så skal jeg se på salgs posteren, sitte tilbakelendt og se på den massive markedførings innsatsen, og smile. Deretter tenke..."nei takk"

 

Det er så mye annet å gjøre istedenfor å kaste bort så mye tid på wow.

Hvor ofte har jeg ikke hørt om folk i guilden og firends som har fått problemer på hjemme fronten, det være seg kone, foreldre, jobb skole osv.

 

Nylig sluttet en i guilden jeg er medlem av fordi han strøyk på nesten samtlige examener på legestudiet...Heldigvis for han, så ordnet det seg.

 

Det eneste jeg har mistet er tid med ungene mine, BC skal ikke stjele mer av den tiden nei. :-)

Lenke til kommentar

vetle - støtter deg fult ut. Tviler på at jeg kommer til å bruke mer tid etter BC kommer, blir jo liksom det samme spillet PÅ NYTT, bare med noen forandringer. Hva er poenget?

 

Jeg kunne ikke se så mye whining igrunn ... men den tasten med en strek ned og en pil til venstre er fin å bruke, du finner den somoftest litt oppe til venstre fra piltastene, eller hvis du har en bærebar PC så er den mest sannsynelig helt til høyre, takk :)

Lenke til kommentar
vetle - støtter deg fult ut. Tviler på at jeg kommer til å bruke mer tid etter BC kommer, blir jo liksom det samme spillet PÅ NYTT, bare med noen forandringer. Hva er poenget?

6594167[/snapback]

 

Ta andre Blizzardspill, som f.eks. Starcraft, Warcraft 3 og Diablo 2. Alle disse har en ekspansjonspakke (Brood wars, Frozen throne og Lord of destruction) som tilfører utrolig mye nytt til det eksisterende spillet. Det å spille Diablo 2 uten Lord of destruction, er som å spise en skive uten smør, salat, løvtynn pastramiskinke og de lekreste oster.

 

Blizzard kan spill, og de kan ekspansjonspakker.

Lenke til kommentar
vetle - støtter deg fult ut. Tviler på at jeg kommer til å bruke mer tid etter BC kommer, blir jo liksom det samme spillet PÅ NYTT, bare med noen forandringer. Hva er poenget?

6594167[/snapback]

 

Ta andre Blizzardspill, som f.eks. Starcraft, Warcraft 3 og Diablo 2. Alle disse har en ekspansjonspakke (Brood wars, Frozen throne og Lord of destruction) som tilfører utrolig mye nytt til det eksisterende spillet. Det å spille Diablo 2 uten Lord of destruction, er som å spise en skive uten smør, salat, løvtynn pastramiskinke og de lekreste oster.

 

Blizzard kan spill, og de kan ekspansjonspakker.

6594266[/snapback]

 

syntes det blir feil å sammenligne disse spillene, siden ikke lvl cap'n på diablo ble økt fra 99-199 f.eks...

 

Diablo fikk bare de positive tingene i sin expansion...

 

hadde alle tingene borsett fra lvl cap økningen kommet med BC, tror jeg folk hadde sett litt anderledes på saken.

Lenke til kommentar
Poenget er at du skal forbli hektet.

 

Og blizzard kan virkelig kunsten å sørge for at folk forblir hektet.

6594336[/snapback]

Såklart! Hva ellers skal drivkraften være i spillet hvis ikke du hadde lyst til å komme tilbake til spillet hver bidige dag? Det kalles profesjonell markedsføring. Tenk hvor kjedelig spill-verden hadde vært hvis folka som lagde spill måtte prøve å gjøre spillene kjedelig for å ikke gjøre folk avhengige?

 

Merk, du spiller WoW (forhåpentligvis) av din egen vilje, så du har din fulle rett til å slutte å spille WoW når som helst.

Lenke til kommentar

Merk, du spiller WoW (forhåpentligvis) av din egen vilje, så du har din fulle rett til å slutte å spille WoW når som helst.

6594602[/snapback]

 

"Cancel Account - You can use this link to terminate your subscription online. Before you do so, we would love to hear from you by telephone. There are many steps that our representatives can take to address any problems you may be experiencing. Please call us, our phone numbers list can be found here"

 

Joda, du kan når som helst slutte, men for veldig mange er det vanskelig å slutte (meg selv inkludert) Man spiller av egen fri vilje ja, men man blir så altfor hekta. Jeg synes og blizzard er flinke å få oss hekta, og holde på den følelsen, derfor expansion.

 

:)

Lenke til kommentar

Merk, du spiller WoW (forhåpentligvis) av din egen vilje, så du har din fulle rett til å slutte å spille WoW når som helst.

6594602[/snapback]

Joda, du kan når som helst slutte, men for veldig mange er det vanskelig å slutte (meg selv inkludert) Man spiller av egen fri vilje ja, men man blir så altfor hekta.

6594711[/snapback]

Så langt jeg har kommet til å tenke på det, så er det bare deg selv som innbiller at du er avhengig av det. Det er ingenting i teorien som sier at du kan bli avhengig annet enn at det er en vane du har holdt på med i flere måneder.

 

Blæh, skulle egentlig ikke begitt meg utpå denne kanten :roll: .

Lenke til kommentar

Hva med den holdninga om at det er reisen og ikke målet som er målet i seg selv...

 

Selv har jeg 2 60'er og en 57'er samt resten av klassene på rundt 40 tallet et sted. Og jeg koser meg med WoW, jeg lar det ikke bli en jobb slik som rep.farmerne gjør (og tydeligvis OP gjør)

 

Guildet mitt er bare i AQ nå, men jeg har det MINST like morsomt i WoW som OP virker det som.

 

BC kommer for casual gameren, elsk det eller ikke, du får ikke gjort noe med det allikevel! :D

Lenke til kommentar

Merk, du spiller WoW (forhåpentligvis) av din egen vilje, så du har din fulle rett til å slutte å spille WoW når som helst.

6594602[/snapback]

Joda, du kan når som helst slutte, men for veldig mange er det vanskelig å slutte (meg selv inkludert) Man spiller av egen fri vilje ja, men man blir så altfor hekta.

6594711[/snapback]

Så langt jeg har kommet til å tenke på det, så er det bare deg selv som innbiller at du er avhengig av det. Det er ingenting i teorien som sier at du kan bli avhengig annet enn at det er en vane du har holdt på med i flere måneder.

 

Blæh, skulle egentlig ikke begitt meg utpå denne kanten :roll: .

6594793[/snapback]

 

En vane ja, du gjorde poenget for meg.

 

:)

Lenke til kommentar

OP, cry more... Jeg prøvde å lese igjennom posten din, men er ikke så veldig lesevenlig... Hørt om enter-tasten?

 

Anyway, det eneste jeg klarte å få ut fra posten din var at du føler at all tiden du har brukt på å farme Stormrage og andre epix i PvE raiding har vært "bortkastet tid" når Burning Crusade kommer, fordi da blir du tvunget til å levle opp til 70? Og du får antagelig ikke sjansen til å gjøre så mye Naxxramas?

 

For det første, om du har skaffet deg epic gear bare fordi det er "kult" å ha "kult gear", så bør du revurdere hvorfor du raider... Det blir forferdelig meningsløst å cleare BWL for 1000-ende gang om du bare sitter der og gjør det for gearet sin skyld, og ikke for å geare opp til neste raiding instance. Jeg raidet også nesten bare for gear en stund (Nesten 100% attendance og på toppen av DKP lista -.-), men så tok jeg en pause og begynte igjen senere, og da raidet jeg bare for morro skyld, altså raidet ikke hele tiden, og syntes det var mer spennende å se nye instancer istedet for å få "kult gear".

 

Du snakker også om at du har begynt å farme rep fordi det kan være "lurt" med tanke på BC. Det høres jo ganske sykt ut om du tenker over det. Du gjør noe som er forferdelig kjedelig (ikke påstå at rep gridning er morro >_<) inne i et spill fordi det KANSKJE blir brukbart å ha rep med en av de factionene i Burning Crusade. Et spill skal være morro, ikke en jobb, og du får det til å høres mer ut som en jobb enn et spill.

 

 

 

 

Personlig synes jeg det blir spennende med increased lvl cap. Blir en fresh start for alle, og det trengs virkelig. Nå er det ganske syk forskjell i PvP allerede, om Blizzard ikke hadde økt level cappen, men bare innført nye raiding instancer osv, ville det blitt helt syk forskjell mellom casual players og raiding carebears. Flott med ny level cap, og forhåpentligvis har Blizzard tenkt på en annen type end-game content enn raiding 24/7 på level 70.

Lenke til kommentar

Gadd ikke lese jeg heller, er altfor mange syte-poster om ny lvl-cap i WoW. Akkurat som om dette kommer overraskende på folk. Les i manualen du fikk med spillet, der står det at lvl-cap'en vil bli økt i fremtiden :)

 

Ellers er jo dette NATURLIG å gjøre, i og med at lvl 60 er rimelig oppbrukt nå. Er ikke _så_ stor forskjell mellom de forskjellige tier set'ene, så nye lvls vil åpne for mye nytt. Personlig digger jeg konseptet med at man etter BC vil kunne ta MC med 10-15 mennesker, at man kan dra til fortiden, at man har en helt ny verden å utforske, og at du i mye av den tiden du bruker få xp for å lvl'e opp :)

 

Nei, til dere som syter over BC og/eller lvlcap; STFU!

Lenke til kommentar

l2useavsnitt.

 

Orket ikke å lese alt, men det jeg så var i hvertfall dette: whine whine whine whine whine whine . whine whine whine, whine whine.

 

Kan vel ikke svare noe annet enn: Cry me a river, build a bridge and get over itzor.

Endret av Nstin
Lenke til kommentar

De som sier det blir det samme på nytt skjønner jeg ikke helt om er klaging eller ikke. Spiller jo wow fordi det er wow, om det plutselig skulle bli anderledes hadde det kanskje ødlagt spillet?

 

Se Starwars Galaxies... der har de lansert noen banebrytende ekspansjons pakker, og mange mener det har bidrat mye til å ødelegge et fra før genialt spill.

 

BC blir forhåpentligvis ikke mye forandringer, men heller bare masse forbedringer av et fortsatt veldig underholdene spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...