Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Harddisken slår seg av og på!


Anbefalte innlegg

Morn..

Har et problem med pc'en min. Harddisken slårt seg ofte av, også noen ganger så finner ikke hovedkortet harddiskene mine..

 

Har en Samsung og en WesterDigital, IDE... Er utrolig irriterende at det skjer.. Lurer på hvor mange ganger jeg har kastet tv kontrollen i veggen, har til og med blitt tre høl i veggen, skjønner dere det? jeg har det ikke godt :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du Molex eller SATA strømplugger?

Har du prøvd å bevege ledningen mens disken går? Hører du da et den stopper og starter?

Det kan være brudd i selve kretskortet på disken, kan skje hvis man bender for mye når man tar ut Molex pluggen.

6596145[/snapback]

Hvis jeg beveger på kabelen pleier den å skru seg av... også på skjermkortet skjer dette.. Ofte får jeg melding om at POWER cable is not connected :(

Lenke til kommentar

Jeg HADDE, en WD 120 GB disk som hadde akkurat samme problemet. Det viste jeg at lakken/plasten under disken hadde smeltet en del (det så ut som om den hadde kokt, eller var svidd. Det var en slags skorpe på den). Desverre vet jeg ikke om det var varmen som gjorde at disken startet og stoppet hele tiden. Eller om det var startinga og stoppinga som gjorde disken så varm. Du burde iallefall prøve å redde det du har på disken hvis du er redd for det. Ja, og forresten, jeg fant aldri ut hva som var feilkilden.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...