Gå til innhold

Noen bilder av en Golf 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det siste bildet var fullklaff, bilen inne i et helt grønt miljø, der den svarte fargen skarpheten og kontrasten var perfekt. Det er ikke nødvendig å isolere bilen i det miljøet. I de andre bildene ville det nok være nødvendig med veldig stor blenderåpning for at bildene skal bli bra, men aldri like bra, fordi bakgrunnen er langt fra ideell. Detaljer fra biler er mest illustrasjons objekt i salgsbrosjyrer.

Lenke til kommentar

Synes bilde 2 og 4 var fint, men bilde 2 har også stort potensiale. Tror det hadde blitt stiligere hvis du hadde tatt det i en sånn vinkel at begge frontlyktene var med på bildet, men at det bare var VW-emblemet som var i fokus, på midten...

 

Jeg synes godt at det grønne miljøet i bilde fire kunne vært litt dusere (mer isolert, større blenderåpning), uten at det ble helt grøt... Men enig med brainware om at det ikke er så nødvendig som på de andre bildene.

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Heisann!

 

Takker så mye for konstruktive samt hyggelige tilbakemeldinger!.

Alle bildene foruten bildet nr. 4 ble tatt med EF50mm f/1,8 linsa.

 

 

K-ryeng skjønner hva du mener med at bilde nr. 2 hadde vært stiligere om frontlyktene hadde vært med, men jeg tror ikke jeg ville oppnått like liten dybdeskarphet siden jeg nødvendigvis måtte hatt kameraet lenger i fra bilen, men det kan hende jeg tar feil og at jeg ville fått grei dybdeskarphet selv om begge frontlyktene var med.

 

Om jeg forstår riktig så er det greit med liten dybdeskarphet på denne typen bilder, såfremst ikke bakgrunnen har noe å vise fram.

 

Jaja:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...