Gå til innhold

Gråpus - En bildeserie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har søstern driti seg ut. bytt tittel. det er bare en pus ikke en rekke katter...

 

Hva med noe så enkelt som porterett av pus...

6592769[/snapback]

 

Fordi det er ikke et portrett, men en bildeserie eller collage. Er jeg som har gått på tegn, form og farge, ikke du.. så gå å legg deg :p

Lenke til kommentar

Meg fine og klare bilder med en fin svart ramme. Bra gjort. :)

 

Bilde 1 og 3: Greie bilder, ikke noe spesielt.

Bilde 2: Spesielt bilde, bra kvalitet. Og bra at katten ikke ser inn i linsen. Forreste: Fine øyenbryn på den katten. :wee:

Bilde 4: Rått bilde, soldatkatt på jakt.

Bilde 5: "Tony, get me a dead mice" Skikkelig bra bilde av en overlegen katt, trolig med i mafiaen. :p

Bilde 6: Greit bilde.

 

Forbedringer: Fjern den hvite rammen mellom ytterrammen og bildene.

Lenke til kommentar

Har ikke spes. peil på fototeknikk, men liker ikke "systemet":

 

[pus bjelke/gjerde] [bilde av øye] [pus på bjelke /gjerde- speil]

[pus i gress] [pus med gjerde] [pus i gress - speil]

 

Tror jeg hadde likt det mer "rotete"/usutematisk (men så ser jeg sytemer overalt og... er kanskje meg det er noe galt med :green:)

 

Synes eller bildene var pene

Lenke til kommentar

Personlig bruker jeg ikke photoshop (men Nikon Capture).

Har prøvd ganske mange bildebehandlingsprogrammer (som kan håndtere RAW filer fra DSLR). Synes ACDC Pro var et godt program. Det er bare å laste ned fra Internet (bruke søkemotor) gratsis prøveversjon.

noen programmer:

Rawshooter

ACDC Pro

GIMP

Jeg trengte ingen forkunnskaper, kanskje jeg er litt datanerd, vet ikke.

Bruker som regel menylinja i programmet, ser hvilken muligheter det er for justeringer, og prøver alternativene. Det er også noen autojusteringer av bildet en kan bruke.

Jeg hater monopoler som Microsoft og Adobe (Photoshop), derfor bruker jeg dem ikke. Microsoft er vanskelig å unngå kanskje. Adobe har nå kjøpt opp både de som står bak Rawshooter og Macromedia.

Corel er også en monopolist.

edit: Et veldig bra redskap er curves. Det er bare å dra i kurven på midten for å se om bildet trenger mer lys, eller dra den nedover for å se om det skal være mørkere. En kan lage punkter og dermed flere stoppkurver langs linjen hvor en kan dra lyset i forskjellige deler av bildet opp eller ned. Dette verktøyet er noe man kan leke seg fram til forståelse av.

Oppskarpning finnes via "Sharpening".

Det er fint hvis programmet kan justere opp skyggepartiene, og høylys seperat, og flere kontroller for lysstyrke og kontrast.

Endret av brainware
Lenke til kommentar
Men hvor gjør jeg dette i PS, har ikke lært så mye der..

Finn fram til funksjonene "curves", "levels" (ofte er autolevels tilstrekkelig), "hue/saturation" og "unsharp mask". Om du lærer deg å bruke disse 4 verktøyene riktig vil du sjeldent trenge noe mer.

Endret av wiley
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...