Gå til innhold

core2duo-sys. for fpga-design/programmering 15k


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe inn en PC som skal brukes til simulering og implementering av FPGA-design (Xilinx ISE og Modelsim software), så høy ytelse i dette og multitasking (slik at man kan kjøre tunge prosesser i bakgrunnen uten at man merker det) er viktig. Det skal også programmeres en del.

 

Det høres ut som Core 2 duo er en god CPU til dette. Jeg har vurdert Xeon (Woodcrest) også, men jeg vil tippe at ytelsesøkningen i forhold til pris ikke vil være veldig stor.

 

Den skal stå på et kontor så det er en fordel om den støyer lite, men vannkjøling er uaktuelt. Den skal heller ikke overklokkes. Budsjettet er ca 15K, men dette er ikke helt fastsatt ennå.

 

 

Jeg har satt opp et forslag her, satser på å kjøpe det inn fra komplett.no.

 

Det jeg er mest interessert i tilbakemelding om er om det kan se ut som prosessor/minne/hovedkort er en grei kombinasjon. Er det noe poeng i å ha noe raskere enn ddr2-533-minne for core 2 duo hvis man ikke overklokker?

 

Er den innebygde PSUen i det kabinettet også tilstrekkelig? Hvis noen har noen bedre forslag til kabinett som er forholdsvis stille så er det også interessant.

 

Skjermoppsettet er ikke helt avgjort, kanskje det heller blir en stor skjerm fra Dell. Men stor skjermflate er en fordel.

 

 

Setter pris på tilbakemelding om dette, spesielt om cpu/hk/ram er en ok kombinasjon :)

 

EDIT:fikset link

Endret av svok
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ser bra ut, men som stisse2k sier, bør du nok gå for et kraftigere skjermkort, som for eksempel 7900GT.

6590013[/snapback]

 

Tror ikke det er nødvendig, med mindre det gir noen fordeler med tanke på dual screen eller oppløsning? PCen skal (desverre) ikke brukes nevneverdig til spilling, og programvaren som skal brukes trenger heller ikke noe kraftig 3d-ytelse.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...