Gå til innhold

Ny gaming PC til 10-15k


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe en ny stasjonær PC å bygge selv for første gang. Har litt peil, men ikke nok til å gjøre alt selv. Er ikke helt sikker på alt av deler jeg trenger. PC'en skal brukes til spill, og jeg vil at den skal rocke litt. :D Skal flytte om 2 uker så venter med å bestille til jeg har kommet til den nye plassen, så skal bestille sånn ca 15. aug. Vil ha oppsettet klart så det er bare å trykke på bestill når tiden er inne :)

 

Jeg har ikke noen formening om hva som er best av Intel og AMD, men AMD er vel billigere nå etter dual core?? Jeg har lyst på en dual core prosessor. Det jeg trenger av deler er:

 

Hovedkort:

CPU:

Skjermkort:

Minne:

HD:

CD\DVD rom\brenner:

Kabinett evt PSU:

 

Som sagt har jeg ikke bygget selv, så veit ikke hva av kabler jeg trenger å bestille for å få det til å fungere. Så det jeg trenger er et midi-tower og innmat.

 

Skal også kjøpe meg ett nytt keyboard. Noen annbefalinger?

 

Setter pris på alle svar

Endret av dooc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for oppsettet. Lurte litt på om jeg skulle kjøpe en 10k rpm HD for OS, men er det noen markant forbedring fra en 7,2k rpm? Har lest test om Gainward skjermkortet,

er det rekomanderte forslaget like bra eller bedre?

 

Trenger jeg noe kabler for å få oppkoplet delene?

 

Er det noen andre meninger der ut om bedre/anderledes oppsett.

Endret av dooc
Lenke til kommentar
Takk for oppsettet. Lurte litt på om jeg skulle kjøpe en 10k rpm HD for OS, men er det noen markant forbedring fra en 7,2k rpm? Har lest test om Gainward skjermkortet,

er det rekomanderte forslaget like bra eller bedre?

 

Trenger jeg noe kabler for å få oppkoplet delene?

 

Er det noen andre meninger der ut om bedre/anderledes oppsett.

6590102[/snapback]

 

 

jeg trur ikke det er merkbar ytelse forskell på diskene... har hørt de er dyrere ikke merkbar forskell. og bråker mer... er ikk e sikker på skjermkortet...

 

trur kabler og alt sånnt følger med hovedkortet. eventuelt. hdd,skjermkort og det da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...