Gå til innhold

Opeth: en albumguide [deliverance]


embark

Anbefalte innlegg

I mine ører mistet Opeth noe helt essensielt ved soundet deres da de droppet metallen helt. Kontrastene ble borte. 

Jeg sliter med å velge mellom Still Life, Blackwater Park, Ghost Reveries og Watershed. De er fantastiske alle sammen. Om jeg skal velge en favoritt blant "de nye" må det bli In Cauda Venenum, men det er ikke det samme. Det er "Opeth light". 

Endret av :utakt
Husket feil navn på et album
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:utakt skrev (5 minutter siden):

I mine ører mistet Opeth noe helt essensielt ved soundet deres da de droppet metallen helt. Kontrastene ble borte. 

Jeg sliter med å velge mellom Still Life, Blackwater Park, Ghost Reveries og Heritage. De er fantastiske alle sammen. Om jeg skal velge en favoritt blant "de nye" må det bli In Cauda Venenum, men det er ikke det samme. Det er "Opeth light". 

Enig. Progrock platene er ikke dårlige, men de blir endimensjonale sammenlignet med de gamle platene.

Lenke til kommentar
Entern skrev (2 minutter siden):

Enig. Progrock platene er ikke dårlige, men de blir endimensjonale sammenlignet med de gamle platene.

Deliverance var ganske endimensjonal "andre veien", det var nesten bare brutalt fra start til mål, men de klarte å flette inn litt progrock likevel, og da funker det. 

I morgen tror jeg at jeg må ta en Opeth-dag. 

Lenke til kommentar
:utakt skrev (Akkurat nå):

Deliverance var ganske endimensjonal "andre veien", det var nesten bare brutalt fra start til mål, men de klarte å flette inn litt progrock likevel, og da funker det. 

I morgen tror jeg at jeg må ta en Opeth-dag. 

Opeth-dager er gode dager😀👍

Lenke til kommentar
Entern skrev (10 timer siden):

Kanskje han lærer å like det 😀👍

Ikke fått noen naboklager så langt. :wee: Har vært gjennom Still Life, og kjørte på med Deliverance nå. Det er for lenge siden jeg har hørt på dette, herregud så digg musikk det er. 

Endret av :utakt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (2 minutter siden):

Ikke fått noen naboklager så langt. :wee: Har vært gjennom Still Life, og kjørte på med Deliverance nå. Det er for lenge siden jeg har hørt på dette, herregud så digg musikk det er. 

Ja det er kjempebra musikk 😀

Liker nok best Blackwater Park og Ghost Reveries selv men det er bra alt sammen 😀

Lenke til kommentar
Entern skrev (Akkurat nå):

Ja det er kjempebra musikk 😀

Liker nok best Blackwater Park og Ghost Reveries selv men det er bra alt sammen 😀

En artig, liten historie om Ghost Reveries. Da den kom ut hørte jeg mye på den, den hadde omtrent grodd fast i cd-spilleren min. På den tiden brukte jeg stereoanlegget som vekkerklokke (can you see where this is going). En kveld hadde jeg hørt på Opeth med lyden skrudd helt til høyre, og gikk og la meg. Neste morgen startet cd-spilleren for å vekke meg... Jeg sov tungt gjennom den stillferdige introen på Ghost of Perdition, men jeg våkna jævlig fort da Åkerfeldt satte i gang med GHOST OF!!!! ("æææ, hva faen!!!") MOTHER!!!! ("helvete!!!!!!") 🤣

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (2 minutter siden):

En artig, liten historie om Ghost Reveries. Da den kom ut hørte jeg mye på den, den hadde omtrent grodd fast i cd-spilleren min. På den tiden brukte jeg stereoanlegget som vekkerklokke (can you see where this is going). En kveld hadde jeg hørt på Opeth med lyden skrudd helt til høyre, og gikk og la meg. Neste morgen startet cd-spilleren for å vekke meg... Jeg sov tungt gjennom den stillferdige introen på Ghost of Perdition, men jeg våkna jævlig fort da Åkerfeldt satte i gang med GHOST OF!!!! ("æææ, hva faen!!!") MOTHER!!!! ("helvete!!!!!!") 🤣

Hahaha ja, den sparker skikkelig 😆😆😆

Lenke til kommentar

Jeg hadde en liknende vekkerklokke-opplevelse med en låt av Dimmu Borgir også. Husker ikke hvilken det var, men jeg bråvåknet med et solid rykk og antydning til hjerteflimmer da også. :wee:

Lærte aldri, vett. Alltid høy musikk om kvelden. Nesten alltid metal. Glemte alltid å skru ned lyden på anlegget før jeg tok kvelden, så det fortsatte der jeg slapp neste morgen. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (29 minutter siden):

Jeg hadde en liknende vekkerklokke-opplevelse med en låt av Dimmu Borgir også. Husker ikke hvilken det var, men jeg bråvåknet med et solid rykk og antydning til hjerteflimmer da også. :wee:

Lærte aldri, vett. Alltid høy musikk om kvelden. Nesten alltid metal. Glemte alltid å skru ned lyden på anlegget før jeg tok kvelden, så det fortsatte der jeg slapp neste morgen. 

Haha vet akkurat hva du mener 🤣🤣 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...