Gå til innhold

Problemer med RAMen...eller?


Hawtz

Anbefalte innlegg

Hei der!

 

Bygget meg egen data for noen måneder siden, og alt virket helt fint fram til en dag der jeg spilte WoW, og det plutselig kom en feilmelding der det stod "bla bla bla the memory could not be "read".

 

Dette skjedde opp og opp igjen hele tiden. jeg tok en chkdsk, diskdefragmentering, virusscann, ad-aware... Så så jeg ikke mer til den feilmeldingen.

 

Et annet problem som oppstod er at 2 mb ram "forsvant". Dvs at den ikke vises på dxdiag. Jeg prøvde å ta ut den ene minnebrikken som lå i slot 1 og tok den som lå i slot 2 opp i nr 1. Då "forsvant" det 2 ram fra den også.

 

Har også hatt et større problem der alt jeg har lastet ned, har blitt korrupt. Alt fra musikk til driveroppdateringer og flashmenyer. Kunne heller ikke se film på nett fks youtube og video.google. Filmen bare stoppet opp etter noen sekunder, men ikke alltid på samme sted.

 

Jeg kjørte litt forskjellige fra memtest 86+ og der stod det at det ikke var noe i veien med ramen, men vet ikke hvor bra de tester nå heller:/

 

Så deretter kjørte jeg et program fra Maxtor som sjekket om det var noe gale med harddisken, så då fant jeg iallefall ut av det og skal sende den til komplett nå, men har fortsatt en rar magefølelse som sier at det er noe gale med RAMen.

 

Det jeg lurer på er om alle de problemene jeg har hatt med dataen KAN bli forårsaket av harddisken eller er det noe som er mer RAM relatert og mer sannsynlig at det er RAMen som har forårsaket det framfor harddisken.

 

Hvis noen skulle lure så fikk jeg denne koden når Maxtor sitt program sa at noe var gale med harddisken: dda7687b

 

 

Mvh Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halloen

 

So du har problem med rammen :hmm:

Last ned cden "Ultimate Boot CD" der kan du feilsøke på minne, den har mange anndre nyttige program og passer perfet til feilsøking av hardware

Sett den i under oppstarten av maskina so kan du begynne

 

Lykke til :thumbup:

Endret av Neddo
Lenke til kommentar
Halloen

 

So du har problem med rammen  :hmm:

Last ned cden "Ultimate Boot CD" der kan du feilsøke på minne, den har mange anndre nyttige program og passer perfet til feilsøking av hardware

Sett den i under oppstarten av maskina so kan du begynne

 

Lykke til  :thumbup:

6638612[/snapback]

 

Hvis du leser oppe, så ser du at jeg testet med memtest86+ fra ultimatebootcd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...