Gå til innhold

Komme til RAM brikkene i en Fujitsu Siemens m1451g


JEK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

en del maskiner har en luke under som kan skrus av ganske enkelt. Se etter denne på undersiden.

 

Noen maskiner har også rambrikkene under tastaturet, dette er vanligvis festet med ett par skruer i over eller underkant av tastaturet, og disse skruene skjules av ett deksel som må klipses av. Se om det er en del av kabinettet som åpenbart ikke henger fast sammen med resten, ved å bryte litt forsiktig på dette med et skrujern skal dette kunne klipses av. Når tastaturet er av er det sannsynligvis også en metallplate som skjuler rambrikkene som må skrus løs.

 

edit: så på bildet av maskina nå. Ser ut som om du må kløyve kabinettet, dvs ta av hele den plata som ligger oppå maskina. Denne er sannsynligvis både skrudd og klipset fast, prøv å først skru løs alle skruer du finner på undersiden av maskina, deretter skal det bare være å klipse av topplata.

Endret av ventle
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for svar.

 

Har prøvd å løsne alle skruene under og to stk bak også.

Får ikke til å kløyve kabinettet likevel. Det løsner noen millimeter i hjørnene hvis jeg drar delene fra hverandre.

Det var en skrue jeg ikke fikk løsnet (lå dypt, og skrujernet var for tykt).

Den lå på midten under og var merket med K/B. (Keyboard?)

post-10668-1155041092_thumb.png

Noen flere tips?

Lenke til kommentar

Fant endelig ut hvordan det skulle gjøres, så tenkte jeg skulle si hvordan i tilfellet andre skulle lure på det samme engang.

 

Må først løsne 1 skrue under. Den merket K/B. (Bare løsne, ikke skru helt ut!)

 

Deretter er det bare å trykke inn noen små "neser" med noe tynt som feks. visa kortet ditt (Merket på bildet med ring rundt) så er tastaturet av.

 

Nå ser du en luke festet med en liten skrue. (Merket med en pil på bildet)

Skru den ut, så har du tilgang til RAM brikkene.

post-10668-1155296167_thumb.png

Endret av JEK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...