Gå til innhold

Tomt på månen


cp-nilsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvem tar pengene som du gir bort? hvis det er USA, så ska eg stikk bort å skyte Bush, for han har INGEN rett til å stå som eier av månen.

 

Månen skulle blitt delt inn i div. "land" der hvert land/stat fikk sin egen stat på månen, samme størrelse på alle, uavhengi hvilke stat/land som eier stedet på månen...

 

hehe, vanskelig post, uansett. så er det ingen som eier månen og ingen kan ta betalt for tomter der oppe pr. skrivende stund.

Lenke til kommentar
Men USA var der jo først, og har det ikke vært sånn før? de som kom til nytt land eide det?

6589515[/snapback]

It is generally accepted that, as stated by the United Nations "Outer Space Treaty", space is the "domain of all mankind", and can no longer be claimed by any governments. It omits mentioning private individuals.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lunar_Registry#Legal_issues

 

En stat kan altså ikke eie utenomjordiske elementer som måner og planeter. Om private kan eie utenomjordiske objekter er det derimot diskusjon om siden avtalen ikke nevner private eiere. Men siden private ikke har vært på månen så er det et hypotetisk spørsmål.

Lenke til kommentar
En stat kan altså ikke eie utenomjordiske elementer som måner og planeter. Om private kan eie utenomjordiske objekter er det derimot diskusjon om siden avtalen ikke nevner private eiere. Men siden private ikke har vært på månen så er det et hypotetisk spørsmål.

6590084[/snapback]

jo pirvate personer har vært på månen. eks. armstrong. ol. :p

Lenke til kommentar

Detta virker som en scam for meg... Tror jeg skal begynne å selge tomter på Venus jeg for 300 kr stk. Sender en papirlapp med bevis og...

 

Serriøst, hvem har utbytte av en tomt på månen? Går hvertfall 100 år til før det blir mulig for en vanlig privatperson å reise til månen for en stor pengesum...

Lenke til kommentar
Hadde vært litt fett med en tomt på månen ja :D

 

Men tenk om nån allerede bor der :O

 

Da blir det krig :hmm:

6589281[/snapback]

 

jeg har masse fremtids bygg der oppe. på den andre siden dere aldri kommer til å se. hvor jeg blandt annet lager filmer. arnold, clint eastwood, blant andre har vært der oppe

og spillt film.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Hva tenker forresten dere om dette?

Vil jeg noen gang kunne få bruk for denne tomten? Eller evt. mine barn/barnebarn?

Ikke si at du tar det seriøst ? :ermm:

6594288[/snapback]

Seriøst og seriøst. Er jo mest for gøy det med skjøtet da, koster jo tross alt bare 250 kroner. Men ser ikke bort fra at å bosette seg på månen kunne blitt mulig om en del år. Sikkert ikke i vår levetid da men...

Lenke til kommentar
Hva tenker forresten dere om dette?

Vil jeg noen gang kunne få bruk for denne tomten? Eller evt. mine barn/barnebarn?

Ikke si at du tar det seriøst ? :ermm:

6594288[/snapback]

Seriøst og seriøst. Er jo mest for gøy det med skjøtet da, koster jo tross alt bare 250 kroner. Men ser ikke bort fra at å bosette seg på månen kunne blitt mulig om en del år. Sikkert ikke i vår levetid da men...

6594471[/snapback]

Da hjelper det verdiløse skjøtet null og niks. Det er sikkert veldig gøy å late som om man har ei tomt på månen. Kanskje ikke fullt så gøy å betale 250 kroner for et papirark laget av svindlere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...