Gå til innhold

Tomt på månen


cp-nilsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sett dette før, men jeg kan ikke fatte og begripe hvordan dette selskapet kan selge tomter på månen! Er det så å forstå at dette selskapet eier månen? Hvem har dei i så fall kjøpt månen av? Det henger ikke på greip.

 

EDIT: I følge Wikipedia så er ikke utenomjordisk eiendomshandel annerkjent av noen nasjon.

Endret av olsen
Lenke til kommentar
Hehe. Men dette er jo faktisk (halvveis) seriøst. De har jo fått enerett til å selge tomter på månen i amerikansk høyesterett.

6588927[/snapback]

Hvilken rett har amerikansk høyesterett til å gi dette selskapet denne retten?

 

EDIT: for den interesserte: http://en.wikipedia.org/wiki/Lunar_Registry#Legal_issues

 

EDIT2: Så vidt jeg kan se på Wikipedia så er det inen selskaper som har rett til å selge tomter på månen. Det finnes mange slike selskaper, og dei fleste argumenterer med smutthull i loven, at det ikke eksplisitt er forbudt, ved å henvise til nasjonale lover etc. Men ingen av disse argumentene holder mål.

 

The prohibition of national appropriation [of outer space and celestial bodies] … precludes the application of any national legislation on a territorial basis to validate a ‘private claim’. Hence, it is not sufficient for sellers of lunar deeds to point to national law, or the silence of national authorities, to justify their ostensible claims. The sellers of such deeds are unable to acquire legal title to their claims. Accordingly, the deeds they sell have no legal value or significance, and convey no recognized rights whatsoever.
Endret av olsen
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hehe. Men dette er jo faktisk (halvveis) seriøst. De har jo fått enerett til å selge tomter på månen i amerikansk høyesterett.

6588927[/snapback]

 

jaja, da så ...!? Ville være livsfarlig å mukke mot våre kjære venner i vest, så de får få månen stakkars. Venter heller til at Mars kommer på tilbud, fordi den har så pen farge. :p

Lenke til kommentar
Hehe. Men dette er jo faktisk (halvveis) seriøst. De har jo fått enerett til å selge tomter på månen i amerikansk høyesterett.

6588927[/snapback]

 

jaja, da så ...!? Ville være livsfarlig å mukke mot våre kjære venner i vest, så de får få månen stakkars. Venter heller til at Mars kommer på tilbud, fordi den har så pen farge. :p

6588977[/snapback]

 

Helt enig.

Liker Pluto ganske godt også da. Den er så liten og søt. :love: Og i tillegg digger jeg jo Mikke Mus! :D

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...