Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows vil ikke instaleres


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har hjulpet en fyr jeg kjenner med pc'n her. Han fikk feilmelding under windows-installen. Rett etter at den har bootet fra cd og lastet inn noen filer, går skjermen i svart litt (noe som er normalt). Men etter en stund skal den gå videre, noe denne ikke gjør. Det kommer opp en blåskjerm hvor det står at alt har blitt avsluttet grunnet en feil ett eller anent sted. Han har en Pentium D cpu og en sata-disk av no slag. Når jeg sjekket hovedkortet ser jeg at han har en åtte-pins tilkobling litt nedenfor cpu'n. I denne har han satt en fire-pins plugg. Han har visstnok snakket med noen på Digital Impuls som sier at det ikke gjør noe. Stemmer dette? Og hva kan være feil?

 

Håper noen kan hjelpe...!

Endret av skrill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han jeg hjelper har bygd den sammen. Og jeg setter ikke mye penger på hans kunskaper til bygging av PC. Men jeg så over og alt så bra ut; untatt den ene pluggen med firepinner. Når det gjelder feilmeldinger så har jeg nå sendt PC'n tilbake til han som eier den, så det blir litt vanskelig. Men stod noe om harddrive ett eller annet. Glemte å skrive dette opp. *dumt av meg* Men kan det tenkes at siden han bare har gitt strøm til fire av åtte pinner, at det er ett eller annet som ikke får strøm?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...