Gå til innhold

Hvor får man kjøpt tørris?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg og en klassekamerat hadde fysikkprosjekt i vår (2FY), der vi skulle lage et tåkekammer for deteksjon av ladde partikler. Til dette trengte vi bl.a. tørris, og det skaffet læreren for oss på Diplom-is. Vet imidlertid ikke om det er like enkelt å få tak i for privatpersoner, men det kan jo være verdt å prøve.

 

Og vær nå for himmelens skyld forsiktig med tørrisbomber.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært diplom-is eller hydro ville jeg hvertfall ikke solgt tørris til folk som skal bruke det til å lage "bomber". :p

 

Men diplom-is har sikkert tørris men spørs om de selger det til hvem som helst da, forskjell fra en lærer eller en skole som skal ha tak i det enn en gjeng med ungdommer tenker jeg.

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært diplom-is eller hydro ville jeg hvertfall ikke solgt tørris til folk som skal bruke det til å lage "bomber". :p

 

Men diplom-is har sikkert tørris men spørs om de selger det til hvem som helst da, forskjell fra en lærer eller en skole som skal ha tak i det enn en gjeng med ungdommer tenker jeg.

6597707[/snapback]

Hadde nå ikke tenkt å dra inn for å spørre etter tørris for å lage bomber av da :p Men hvis de har på bensinstasjon kan de vel ikke nekte meg å kjøpe det? Med mindre det er 18-årsgrense på det eller no.

Lenke til kommentar
Hvorfor der? Blir ikke det litt diskriminering? Fordi jeg ser ut som en terrorist skal de nekte meg, men kommer det en helnorsk kar inn så kan han kjøpe?

6601098[/snapback]

 

Har lest en del på Freakforum. Der nevnes det ofte at enkelte bedrifter nekter å selge unge folk kjemikalier som man kan lage "bomber" av, som f.eks salpeter. Dettte gjelder ganske sikkert også tørris. Veit ikke om det er noen lov som gir de rett til å ikke slge/selge det til forskjellige personer, men det hjelper lite hvis de ikke er villige...

Lenke til kommentar
Hvorfor der? Blir ikke det litt diskriminering? Fordi jeg ser ut som en terrorist skal de nekte meg, men kommer det en helnorsk kar inn så kan han kjøpe?

6601098[/snapback]

 

Har lest en del på Freakforum. Der nevnes det ofte at enkelte bedrifter nekter å selge unge folk kjemikalier som man kan lage "bomber" av, som f.eks salpeter. Dettte gjelder ganske sikkert også tørris. Veit ikke om det er noen lov som gir de rett til å ikke slge/selge det til forskjellige personer, men det hjelper lite hvis de ikke er villige...

6603154[/snapback]

Står ikke enhver bedrift helt fritt til å selge varer til akkurat hvem de selv ønsker?

Lenke til kommentar

Jeg og noen kompiser ble politianmeldt av en kjerring som jobber på den lokale narvesen, etter at han plutselig begynte å kjefte og sloss med en kompis av meg. Vært krangel med dem lenge, men HUN begynte, jeg var selv vitne til det. Poenget var ivertfall at hun nektet han adgang, og han gikk inn sammen med oss andre. Hun bare begynte å skrike, så gikk vi. Politianmeldelse og hele pakka.

 

Etter at saken var henlangt, siden vi hadde videobeviser på at vi ikke hadde trua henne, slått henne eller noe av det hun påstod, sa politiet at vi kunne handle der igjen. At hun som ansatt ikke hadde noen rett til å nekte oss å handle der. Eneste måten hun kunne få oss nekte å handle ting der var ved at politiet selv nektes oss adgang og kjøpenekt. Det var ikke noe henne, eller eieren av sjappa kunne gjøre.

 

Mulig det er feilinfo fra politiet, men jeg stoler mer på det politiet sier enn at hun skal nekte meg adgang der.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke noe problem å bortforklare et kjøp av tørris med at du skal fryse ned noe e.l. Tørris har nemlig den egenskapen at det sublimerer (går direkte fra fast- til gassform, og dermed egner seg utmerket til frysing, siden det ikke blir noe søl, annent enn potensielt kvelende CO2 gass.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...