Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Radioatorvifte på Audi 80


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På din bil står føleren på radiatoren.På den står også hvor mange grader den skal slå inn på.Mener det er 100 grader på din bil.Stå stille å hold 1500-2500 omd til tempen viser ca 110 grader da skal den slå inn.Men husk å sjekk at du får strøm på den tykke rød ledningen på føleren.

Lenke til kommentar
termostaten er nettopp byttet så det ka ikke være den  :ermm:

6588443[/snapback]

Men du har fortsatt en føler på motorblokk eller i radiator som det kan være noe galt med, denne styrer når vifta skal slå inn ;)

6590523[/snapback]

 

Vel denne har jeg også nettopp byttet.. men jeg får ta motoren opp i 110 grader og se om viften fungerer, hvis ikke måler jeg lederen med et multimeter ;)

Lenke til kommentar

Farlig og farlig.... Som kjent koker vannet ved 100C i atmosfæretrykk. Så biler som har kjølevæske temperatur på over 100C må ha kjølesløyfe som tåler trykk. Dette er forskjellig fra bil til bil. Ikke uvanlig.

 

Høyere kjøletemperetur muliggjør bedre virkningsgrad for motoren. Ulempen er at kjølesløyfen må kunne holde på trykket.

Endret av Luske_Ludvig
Lenke til kommentar

Vel jeg testet det i går, den var litt over 110 grader , men ingen reaksjon fra viften :ermm:

 

Det var ingen strøm i lederen så det kan kansje være den som er problemet. Jeg ser at det er en tape-bit festet over en del av ledningen så det kan være slitasje der som har laget et brudd. Det jeg tenkte å gjøre er å klippe av den skadde delen og skjøte kabelen igjen med en sukkerbit.

 

Kommer det til å fungere?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...