Gå til innhold

Bygge barebone eller mini-itx


Anbefalte innlegg

Hei,

 

har allerede en stasjonær pc hjemme, men tenkte å bygge en server som skal kjøre Ubuntu på som jeg vil putte bort et sted slik at den bare surrer og går. Har tenkt å bruke den som web-server, ftp og lignende. Det kommer ikke til å være mye trafikk på den. Har ikke tenkt å bruke altfor mye penger på dette, minst mulig.

 

Anbefalinger til hva jeg bør bygge? Tenkte å bruke totalt 3-4 tusen på alt tror jeg, inkl. kabinett, ram, hovedkort, prosessor og disk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv kjøpt denne og jeg jakter på en billig pentium M prosessor på ebay, har også kjøpt 1gb billig high density ram, men vet ikke om det funker på dette hovedkortet enda.

Uansett så får du ganske mye for 800 inkl frakt i denne barebonen, selv om det begynner å bli gammelt så gjør den nytten.

Lenke til kommentar
Jeg har selv kjøpt denne og jeg jakter på en billig pentium M prosessor på ebay, har også kjøpt 1gb billig high density ram, men vet ikke om det funker på dette hovedkortet enda.

Uansett så får du ganske mye for 800 inkl frakt i denne barebonen, selv om det begynner å bli gammelt så gjør den nytten.

6587890[/snapback]

 

 

Er det andre som også har anbefalinger? Det jeg mest lurer på er nok hvilket kabinett jeg skal bruke, det andre har jeg noenlunde peil på å plukke ut selv. Et lite støysvakt kabinett til en rimelig penge er det jeg er ute etter :)

Lenke til kommentar

Det spørs jo om du trenger en slik maskin til å utføre slike simple oppgaver... Selv bruker jeg en AMD K6-II 350 mhz prosessor og en kasse laget av tre... :w00t: Funker det også... Kosta meg, hmm... en hundrings eller no' :cool:

 

Stikkord: Loppis :D

Endret av AOe
Lenke til kommentar
Det spørs jo om du trenger en slik maskin til å utføre slike simple oppgaver... Selv bruker jeg en AMD K6-II 350 mhz prosessor og en kasse laget av tre...  :w00t:  Funker det også... Kosta meg, hmm... en hundrings eller no'  :cool:

 

Stikkord: Loppis  :D

6594317[/snapback]

 

Helt enig, loppis er tingen:) Men, istedenfor en trekasse så vil jeg at det skal se "litt" bra ut, derfor vil jeg ha et kabinett til det. Det jeg putter inni trenger ikke være bleeding edge teknologi, der er nok bruktmarkedet rette plassen å lete :)

 

SÅ: Hvilket kabinett anbefaler dere som er:

1. Støysvakt

2. Gir bra kjøling

3. Ser litt fancy ut :)

4. Er plass til en disk eller to

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...