Gå til innhold

Hva gjør single mennesker på i hverdagen?


Con

Anbefalte innlegg

Som topic sier: Hva gjør single mennesker på i hverdagen?

Selv er jeg akkurat kommet ut av ett ganske langt forhold. (2 år nesten)

Vet det ikke er såååå lenge. Men er bare 24 så da er det ganske lenge.

Er jo 1/12 av livet mitt det! :hmm:

 

Helgene er jo greie, da er det jo alltids fester og byturer.

 

Men hva med hverdagen? Hva gjør man da?

Jeg kan jo ikke tilbringe ALLE dagene mine på hw.no......? :hmm:

 

Nå er det jo sånn at jeg har hatt henne å gå til hver eneste dag uansett, så har ikke drevet så mye med slike "hverdagslige" sysler på en stund...

Og de fleste vennene mine har jo sitt å styre med, jobbe overtid, dame, unger...osv...

 

Så spørsmålet mitt er nok en gang: Hvordan får single mennesker i mitten av 20 årene dagene til å gå?

 

Håper noen med "erfaring" har noen gode tips!

Endret av Con
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er vel ikke jeg akkurat i midten av 20-årene, men tror nok det gjelder ganske likt uansett.

 

Finn deg en utrolig dyr hobby hvor du da må jobbe tre ganger så mye for å få penger til det siste nye. Dette er en ting man aldri går lei av og som i tidens løp okkuperer deg når slike ting som samlivsbrudd skjer.

 

Jeg for min del har en del for mange dyre hobbyer; mine elskede bærbare, stasjonære og servere, foto og video (omhandler alt fra hjemmekino til nyeste dslr), terreng og downhillsykkling og sist men ikke minst automobile motoriserte kjøretøy (motorsykkel og bil som førstepri, men atv, crosscart o.l. i andrepri)

 

Som du kanskje skjønner hakke jeg mye tid til å ikke ha noe å gjøre, men nedturen er at jeg har heller ikke så ofte for mye cash til overs for andre ting som helgeutflukter på byen o.l. :( Men, hvem trenger de når du kan gjøre så mye annet?;)

 

Uansett er det utrolig mye å finne i en hobby, en liten lidenskap til noe (Annet enn de hersens damene selvfølgelig ;))

Lenke til kommentar

Jeg har vært i et snart tre år langt forhold, ble slutt i mai.

 

Som deg er jeg mest med venner og fester i helgene. I ukene er jeg så klart på jobb. Etter jobb vet jeg nesten ikke hva jeg gjør. Går kanskje en tur, sykler, roller blades.. Prøver vartfall å holde meg litt i aktivitet. Blir vel en del sitting foran dataen og :blush: Men merker det er mye letter å gjøre ting nå som det er sommer. :)

 

Har hatt ferie i to uker nå. Første uke var jeg sammen med noen hver dag, den andre uka hadde jeg litt mer behov for å "alene-tid". Dro f.eks til nabobyen på shopping alene. Trives faktisk ganske godt i eget selskap.

 

Trodde overgangen fra samboer til singel skulle være stor, men det går egentlig ganske greit. Har så klart dager der jeg kjeder ræva av meg, da tar jeg meg som oftest en tur til mamma og pappa ;)

Lenke til kommentar

Hverdagen min:

 

Våkner - pusser tenna og alt det der.

Reiser på jobb - jobber 7 timer hver dag og har fri annenhver helg.

Reise hjem - Spiser mat og slapper av litt

Pc - Sitter nok noen timer framfor pcn hvor jeg spiller ganske mye poker.

 

Når jeg ikke sitter ved pcn henger jeg ofte med venner. Hva vi gjør da, varierer. Alt fra fotball til øl i sola.

 

Selv kommer hverdagen min til å bli fylt opp med en del spennende ting, da jeg skal inn i militæret om 14 dager.

Lenke til kommentar

Jeg kom netopp ut av ett 3 år langt forhold, hvorav de siste 2 var som samboere.

 

Jeg står opp og drar på jobb klokken 6 eller 7, er der i 8 timer

 

Drar så hjem klokken 14:00 eller 15:00. Er det fint vær drar jeg på stranda med venninna mi. Om været ikke er fullt så fint drar jeg kanskje en tur på kjøpesenteret. Vanligvis ville jeg spillt litt xbox også, men den har 2 ukers ferie hjemme på pikerommet mens jeg fullfører læretida mi i stavanger :blush:

 

Jeg har også netopp hatt 2 ukers ferie. Var hjemme i hjembyen, og fant fort ut at alle de gamle vennene mine var bortreist. Ordnet meg derfor likegodt en drøss med nye venner :)

 

Og skal også innrøme at jeg har begynt å date igjen, og da går det jo med noen kvelder i uka på det og :)

Lenke til kommentar

Hehe, er her jeg og mine hobbyer funker så greit...

 

Kommer jeg hjem tenker jeg straks hva jeg burde oppgradere i pcen, servern, lappisen... Eller kanskje jeg trenger noen skjermer? Nei, de to 17" holder ennå, men høytalere! Ja, her trenger vi nytt... Men neih, har ikke penger til det akkurat nå...

 

Sykkeln jeg akkurat har oppgradert skal vel byttes ut snart til noe nyere og bedre, joda her og ligger jeg om kvelden å tenker på om jeg skal velge å bruke noen ekstra kroner på en litt dyrere og lettere RaceFace krank eller om jeg burde gå for en helt grei XT, kanskje nye dekk?

 

Heldighvis har jeg ikke noe spesiellt til bil for tiden (en RÅ Peugeot 106 Zenith, GRØNN med palmer på sida) så jeg slipper å tenke så mye på den, men gud når jeg hadde sykkel var ikke det mye bedre.

 

Så ja, hobbyer er tingen... Det fine er at det ofte kan kombineres med sosialt samvær med andre, finn noen gode forum for dine hobbyer og du møter raskt likesinnede i nærheten. ;) Moro med nye venner og!

Lenke til kommentar

God ide! Con, kom deg ut på byn og sett igang å jakte på potensielle venner. Når du ser noen i passe alder bare tilnærmer du deg sakte og inviterer dem med på kino.

6590360[/snapback]

 

Hehehe :!: Høres ut som en plan :D

Ut å løpe etter folk med en soft is og spørre om de vil smake :thumbup:

Lenke til kommentar

finn noen venner på byen osv, få deg en ny hobby, tren ;)

 

 

God ide! Con, kom deg ut på byn og sett igang å jakte på potensielle venner. Når du ser noen i passe alder bare tilnærmer du deg sakte og inviterer dem med på kino.

6590360[/snapback]

 

Hihihi, så søt du er!

 

Vel, tro det eller ei, men jeg har ordnet meg en helt ny STOR vennegjeng ved hjelp av ett nettsamfunndingseting. Jeg snakket litt med en gutt fra hjembyen min der, og avtalte at jeg skulle bli med han og vennene for å spille volleyball. Alle vennene hans kom i løpet av kvelden, og vips har jeg masse nye bekjente som til slutt kan ende opp med å bli gode venner.

 

:)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...