Gå til innhold

Tv-kort som funker i linux


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er på utkikk etter et tv-kort som fungerer i linux. Jeg får ikke lyd på det jeg har fra før.

 

BTW: Om noen vet hvordan jeg skal få lyden til det gamle til å funke så hadde det vært enda bedre. Det er et lifewiew flytv prime 30 fm

Edit: jeg bruker kubuntu.

Endret av premium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et kort med den samme chippen (TerraTec Cinergy 600), og det fungerer absolutt helt utmerket, både hva lyd og bilde angår. Jeg har en ekstern kabel som går fra TV-kortet og til lydkortet, slik at datamaskinen får lyden fra TV-kortet gjennom lydkortets linje-inn inngang.

 

Er lenge siden jeg har brukt det nå, men kan ikke huske annet enn at det bare er plug&play. Husk å bruke en kjerne i 2.6-serien.

Lenke til kommentar
Hauppage PVR350 (150, 250, 500), fungerer bra. Jeg har 2 stk PVR350. De nyeste ivtvdriverne er helt utmerkede.

Jeg ser at det også finnes MCE-versjoner av disse kortene. Fungerer disse også greit? De var litt billigere. Er forskjellen kun at MCE-versjonene mangler fjernkontroll

Lenke til kommentar

har 150 mce. Fungerer flott, rent bortsett fra at fargene noen ganger er litt blasse. Det sies at det er en driverbug som går å fikse seg rundt, men personlig venter jeg heller til 2.6.16 kjerna kommer som har fiksen. Hmm... Ialledager. Har vist 2.6.17 installert jo :p

kansje det er fiksa da :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg ga opp gamlekortet og kjøpte et PVR500 MCE, men så var det det med å få det til å virke da.

Jeg har søkt litt på nettet etter fremgangsmåter, men jeg får det ikke til (sannsynligvis fordi jeg er noob).

Noen som vet hva jeg skal gjøre?

Har btw. skiftet fra kubuntu til ubuntu i mellomtiden.

Edit: får bare Couldn't open /dev/video0,

Endret av premium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...