Gå til innhold

Verdi-PC: 754 socket HK, CPU, RAM og skjermkort


Anbefalte innlegg

Sitter i disse dager og tenker på å oppgradere maskina litt og vurderer i den sammenheng å selge de delene jeg får til overs da. Det dreier seg om hovedkort, cpu, ram og skjermkort til den gamle AMD 754 socketen med AGP. Så hadde det vært greit å få noen formeninger om hva jeg kan ta for dette, regner ikke med at det er særlig mye i og med at det er en døende plattform.

 

(Priser tatt fra prisguiden for aktuelle eller tilsvarende del er skrevet i parantes)

 

Delene:

- Athlon 64 2,4GHz (818,-)

- Asus K8N-E hovedkort (299,-)

- Corsair XMS3200XLPro Twinx DDR400 1024 - 2x512 (1999,-*)

- Sapphire Radeon X800 Pro 256mb VIVO (2600,-*)

 

* Regner med at dette ikke er særlig reelle priser i dag

 

Så noen som har forslag til ca pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2500. Synes skjermkortet og minnet drar opp, Skjermkortet yter fremdeles ganske bra idag (bedre enn mitt X1600Pro) til 1000kr

6585236[/snapback]

 

Jau. Problemet er vel at det er et AGP kort og derfor ikke særlig oppgraderingsvennlig (ta med seg kortet over på en ny plattform), noe som vel senker prisen litt igjen

Lenke til kommentar

Så sant så sant, men AGP kort er fremdeles ganske dyre, se også på nye kort. AGP er en god del dyrere enn PCI-E. Men jeg har sett disse type skjermkort som selges brukt til 1000-lappen.

 

Tenk at Radeon 9800Pro fremdeles er verdt 400-500, som er et 3 år gammelt kort. (eksempel)

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...